Przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w organizacji
Cel
Warsztat przeznaczony dla osób zarządzających w firmach oraz instytucjach.
Zgodnie z Art.94.3. Kodeksu Pracy pracodawca ma obowiązek przeciwdziałać mobbingowi, czyli stwarzać takie warunki i atmosferę w pracy w których nie jest on stosowany czy tolerowany.
„Obowiązek przeciwdziałania mobbingowi polega na starannym działaniu. Pracodawca powinien w związku z tym przeciwdziałać mobbingowi w szczególności przez szkolenie pracowników, informowanie o niebezpieczeństwie i konsekwencjach mobbingu, czy przez stosowanie procedur, które umożliwią wykrycie i zakończenie tego zjawiska. Jeśli w postępowaniu mającym za przedmiot odpowiedzialność pracodawcy z tytułu mobbingu wykaże on, że podjął realne działania mające na celu przeciwdziałanie mobbingowi i oceniając je z obiektywnego punktu widzenia da się potwierdzić ich potencjalną skuteczność pracodawca może uwolnić się od odpowiedzialności” *
*Zródło: wyrok Sądu Najwyższego , z dnia 3 sierpnia 2011 r., I PK 35/11
Dlaczego warto szkolić w tym zakresie?
- UWAGA! Pracodawca ma obowiązek przeciwdziałać mobbingowi - zgodnie z Art.94.3. Kodeksu Pracy pracodawca powinien stwarzać takie warunki i atmosferę w pracy w których mobbing nie jest stosowany czy tolerowany.
- Zapobieganie mobbingowi i dyskryminacji wpływa na motywację, efektywność i poczucie bezpieczeństwa naszych pracowników, ale i na powodzenie realizacji celów biznesowych całej organizacji.
- Praca w środowisku wolnym od mobbingu czy dyskryminacji jest ogromną wartością dodaną dla całej organizacji, ale i dla poszczególnych jednostek z których się ona składa.
- Aktywna walka z tymi zjawiskami zdecydowanie podnosi morale pracowników, pozytywnie wpływa na odbiór naszej marki na rynku, ale też zabezpiecza przed zbędnymi, ewentualnymi kosztami.
-
Odpowiednia edukacja pracowników z zakresu mobbingu i dyskryminacji zdecydowanie obniża możliwość pojawienia się tych zjawisk w organizacji.
W związku z tym, zapraszamy na wyjątkowy warsztat w pełni poświęcony przeciwdziałaniu mobbingowi oraz dyskryminacji!
Co podczas warsztatu?
- Uświadomimy konieczność przeciwdziałania mobbingowi oraz dyskryminacji, zgodnie z ustawą z 2004 roku, nakładającą na pracodawcę bezwzględny obowiązek przeciwdziałania temu zjawisku.
- Przedstawimy możliwość identyfikowania, zapobiegania oraz reagowania na dyskryminację i mobbing w organizacji przez przełożonych i pracowników.
- Umożliwimy poznanie regulacji oraz konsekwencji prawnych, a także możliwości roszczeń przysługujących pracownikom z tytułu mobbingu i dyskryminacji.
- Uświadomimy konsekwencje wystąpienia mobbingu oraz dyskryminacji w organizacji oraz odpowiedzialności prawnej po stronie pracodawcy.
- Wskażemy najczęstsze błędy w zakresie równego traktowania, które mogą naruszać prawa pracowników.
- Zaprezentujemy modele prawidłowych relacji interpersonalnych w organizacji.
- Umożliwmy poznanie metod przeciwdziałania zjawisku mobbingu, w miejscu pracy i reagowania na nie we wczesnych fazach poprzez podejmowanie właściwych działań dotyczących całej organizacji w ramach prewencji antymobbingowej oraz na poziomie relacji, poprzez konstruktywne rozwiązywanie konfliktów.
Co buduje wartość naszego warsztatu?
- Uczestnicy będą pracować wg modelu D. Kolba, dotyczącego uczenia się dorosłych: Doświadczenie > Refleksja > Teoria > Praktyka.
- Forma treningu aktywnego.
- Praca będzie odbywała się na przykładach, kazusach, wzorach dokumentów, aktach prawnych wraz z krótkimi wykładami będącymi elementami wprowadzenia w omawiane zagadnienia. Metoda pomocna w praktycznym przyswajaniu wiedzy, rozpoznawaniu efektywnych i nieefektywnych strategii działania, przenoszeniu wiedzy nabytej na szkoleniu do realiów zawodowych.
- Przedstawimy przykłady dobrych praktyk w polskich organizacjach.
- Pojawią się dyskusje aktywizujące uczestników. Umożliwi to prezentowanie i dostrzeganie różnych punktów widzenia, dzielenie się poglądami, doświadczeniami, a to wpłynie na praktyczne przyswajanie wiedzy.
- Przekażemy wiedzę teoretyczną za pomocą wykładów, prezentacji. Zapewnimy materiały szkoleniowe oraz polecimy lektury uzupełniające.
Kto powinien wziąć udział?
- Prezesi Zarządów
- Dyrektorzy
- Managerowie
- Dyrektorzy HR
… oraz wszyscy Ci, którzy zarządzają i dbają o odpowiednią edukację swoich pracowników!
Zapraszam serdecznie do udziału,
Renata Grzeszczak, Project Manager
o ANTY MOBBING DYSKRYMINACJA:
Od wielu lat prowadzimy szkolenia oraz doradztwo z przeciwdziałania mobbingowi i dyskryminacji w Organizacjach. Przeszkoliłyśmy w tym obszarze ponad 2.800 osób z bardzo wielu organizacji, zarówno o charakterze komercyjnym jak i jednostek administracji państwowej. Mamy przekonanie, że wiedza na ten temat oraz działania profilaktyczne są bardziej efektywne niż interwencja post factum. Zwłaszcza w przypadku procesu mobbingu, rozciągniętego w czasie, wieloetapowego zjawiska, powinny dobrze działać „bezpieczniki antymobbingowe” w systemie, jakim jest organizacja.
Dlaczego warto wziąć udział w naszych konferencjach i warsztatach?
lat doświadczenia w organizacji wydarzeń dla biznesu.
konferencji, kongresów, warsztatów i szkoleń biznesowych organizowanych rocznie.
uczestników wydarzeń w 2022 roku
Kontakt
Sprzedaż, współpraca
- 22 333 97 77
- [email protected]
- PB konferencje
Miejsce
Warszawa, Polonia Palace
Warszawa
Przeczytaj w strefie wiedzy
- Bankowość
- Digital
- E-commerce
- Energetyka
- Finanse
- Human Resources
- IT
- Innowacje
- Inwestowanie
- Logistyka
- Marketing
- Nieruchomości
- Obsługa klienta
- Prawo
- Public relations
- R&D
- Sprzedaż
- Sztuczna inteligencja
- Umiejętności miękkie
- Zarząd
- Zarządzanie
- Zarządzanie należnościami
- Medycyna
- Farmacja
- Akademia Przedsiębiorcy