pb.pl

Transport / Logistyka, zaopatrzenie

XI FORUM Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA

07-08.10.2014, Warszawa,
Regent Warsaw Hotel, ul. Belwederska 23

koszt uczestnictwa netto
1595.00 PLN (od 6 września 2014 do 7 października 2014)

Forum. Najważniejsze wydarzenie dla logistyków w Polsce!

Szanowni Państwo,

Już po raz 11. zapraszamy do udziału w Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA – jednym z największych i najważniejszych wydarzeń na polskim rynku logistycznym.

Forum na stałe wpisało się w kalendarze branżowe najlepszych ekspertów. Każdego roku przyciąga coraz szersze grono słuchaczy, a zeszłoroczna jubileuszowa edycja zgromadziła ponad 200 osób działających w dziedzinie logistyki.

Motywem przewodnim tegorocznego Forum będą "Szczyty przewozowe", z których zjawiskiem spotkał się każdy, kto ma do czynienia z łańcuchem dostaw obsługującym duże wolumeny oraz w takim samym stopniu małe i średnie przedsiębiorstwa obracające towarami. Mając na uwadze rosnące ożywienie popytu konsumenckiego, wspólnie przyjrzymy się dobrym praktykom zarówno krajowym, jak i europejskim ograniczającym skalę problemu.

Ponadto nie zabraknie ciekawych dyskusji panelowych, w których będą mogli Państwo zabrać głos w sprawie i wyzwań, z jakimi się Państwo mierzą w swojej codziennej praktyce.

W oparciu o case studs i liczne prelekcje zaproszeni eksperci wskażą nowoczesne rozwiązania oraz sprawdzone praktyki optymalizacji działań w zakresie ządzania łańcuchem dostaw, zaopatrzenia, transportu, produkcji oraz magazynowania.

Zapraszamy Państwa także w tym roku do udziału w Akademii Logistyki - formuła pięciu sesji równoległych umożliwi Państwu dopasowanie specjalistycznego treningu menedżerskiego do własnych potrzeb.

Zgodnie z naszą coroczną tradycją po zakończeniu pierwszego dnia Forum zapraszamy do udziału w wieczornym bankiecie branżowym. Będzie to doskonała okazja do nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych, partnerskich dyskusji w nieformalnej atmosferze.

Zapraszam zatem uprzejmie do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu!

Magdalena Marczak
Project Manager


Podczas tegorocznego Forum nasi eksperci pokażą m.in.:

  • Jak efektywnie optymalizować koszty w logistyce.
  • Jakie są przełomowe rozwiązania dla logistyki w "szczytach przewozowych".
  • Jakie są kompleksowe i nowoczesne rozwiązania magazynowe dla firm.
  • Jak automatyzować działania w logistyce.
  • Jakie są wyzwania dzisiejszej logistyki.

oraz

  • Jak zostać logistycznym managerem przyszłości!

 

Udział w XI Forum Polskich Menedżerów Logistyki to m.in.:

  • Inspirujące prelekcje, ożywione dyskusje – zdobądź kompleksową wiedzę na jedynym, unikalnym wydarzeniu!
  • Praktyczna wiedza poparta wieloletnimi doświadczeniami prelegentów – dowiedz się, jak inne firmy wykorzystują rozwiązania do efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw!
  • Innowacyjna formuła Akademii Menedżera Logistyki – weź udział w specjalistycznych warsztatach przeznaczonych dla menedżerów logistyki!
  • Najważniejsze debaty o kluczowych dla branży zagadnieniach – spotkaj się z osobami decydującymi o kierunkach rozwoju branży!
  • Ponad 2000 specjalistów dotychczasowych edycji! – wykorzystaj niepowtarzalną okazję do nawiązania cennych kontaktów z przedstawicielami branży!

 

Do udziału w Forum zapraszamy:

prezesów, członków zarządu, dyrektorów i wyższą kadrę zarządzającą, odpowiedzialnych za zarządzanie:

  • łańcuchem dostaw
  • logistyką
  • transportem i zaopatrzeniem
  • magazynem i przepływem materiałów
  • strategią, rozwojem i operacjami

oraz przedstawicieli operatorów logistycznych, firm kurierskich i spedycyjnych i wszystkich zainteresowanych najnowszymi trendami, pozwalającymi na optymalizację zarządzania w dziedzinie logistyki.

Tematyka Forum zainteresuje również agencje zarządzające nieruchomościami, parkami logistycznymi i halami magazynowymi.

 

 

Zapraszamy do współpracy w zakresie Promocji, Reklamy, Sponsoringu:

Dział Sponsoringu

tel. +48 22 333 99 81+48 22 333 99 81

fax +48 22 333 97 78

e-mail: sponsoring@pb.pl

 


O Partnerach:

 

PEKAES jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce, spełniającym międzynarodowe standardy oraz największą polską spółką z sektora TSL notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wieloletnie doświadczenie, szerokie możliwości, wynikające m. in. ze stałego inwestowania w najnowsze rozwiązania IT oraz wyznawane wartości sprawiły, że dynamicznie i prężnie rozwija swoje usługi i kompetencje, będąc stabilnym oraz elastycznym partnerem biznesowym dla swoich klientów. PEKAES oferuje usługi logistyki magazynowej, krajowej i międzynarodowej dystrybucji przesyłek drobnicowych, spedycji drogowej, kolejowej, lotniczej i morskiej oraz szereg usług dodanych w ramach zarządzania łańcuchem dostaw. Firma dysponuje jedną z najefektywniejszych sieci krajowych terminali przeładunkowych w Polsce oraz siecią kilkunastu partnerów zagranicznych we wszystkich kluczowych krajach Europy, dzięki czemu  zasięg jej działania obejmuje cały świat. Zorientowanie na klienta, innowacyjne i indywidualne podejście do współpracy z każdym podmiotem sprawiają, że z usług PEKAES korzystają przedsiębiorstwa różniące się wielkością, charakterem prowadzonego biznesu oraz potrzebami logistycznymi. Każdemu z nich firma gwarantuje rozwiązania skuteczne, „szyte na miarę” i spełniające indywidualne oczekiwania.

 

Dartom działa na polskim rynku logistycznym od 24 lat i specjalizuje się w usługach transportu krajowego i międzynarodowego, które świadczy dysponując flotą ponad 300 pojazdów. W swoich działaniach realizuje hasło „Transport Sukcesu” podkreślając orientację na potrzeby klienta. Najwyższą jakość usług potwierdza Zintegrowany System Zarządzania.

 

W ROHLIG SUUS Logistics S.A. zajmujemy się zarządzaniem logistyką i łańcuchami dostaw. Jesteśmy trzecim co do wielkości kompleksowym operatorem logistycznym w Polsce. Jesteśmy także jedyną polską firmą logistyczną o globalnych możliwościach. Zapewniamy pełną komplementarność w obsłudze globalnych łańcuchów dostaw w oparciu o prawdziwie multiproduktową ofertę oraz integrację informatyczną z klientami.

 

JLL jest międzynarodową firmą doradczą, świadczącą kompleksowe usługi w dziedzinie nieruchomości komercyjnych i zarządzania inwestycjami. Specjalizujemy się w dostarczaniu najlepszych rynkowych rozwiązań w zakresie najmu powierzchni magazynowo-przemysłowych m.in. dla klientów z branży logistycznej.

 

Alfa Projekt tworzy rozwiązania IT przyszłości i wdraża je w teraźniejszość. Dostarczamy firmom edytowalne rozwiązania informatyczne. Ich modułowa budowa pozwala dobierać funkcjonalności rozwiązań, uwzględniając realne potrzeby i budżet naszych klientów. Wśród naszych systemów znajdują się m.in. rozwiązania dedykowane firmom logistycznym, kurierskim czy produkcyjno-handlowym. Wdrażane przez nas rozwiązania są systemami autorskimi lub tworzonymi na licencji światowych liderów. Większość z nich jest dostępna z poziomu przeglądarki on-line, co pozwala na mobilność dostępu. Przed przystąpieniem do realizacji celów, wspólnie je określamy.

 

Amur jest spółką tworzącą rozwiązania IT, które wspomagają systemy dystrybucji, transportu i logistyki w dużych korporacjach. Zgromadziliśmy zespół wysokiej klasy ekspertów, wyróżniających się unikalną wiedzą merytoryczną, znajomością branży oraz wyjątkowymi zdolnościami programistycznymi. Pozwala nam to budować kompleksowe systemy zarządzania w największych polskich firmach. Amur działa na rynku TSL od kilkunastu lat.

 

Farmada Transport (Grupa Neuca) dysponuje flotą samochodów dostawczych realizujących dostawy do klientów. Wszystkie samochody są dostosowane do przewozów zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej i Prawem Farmaceutycznym.
Farmada Transport realizuje również projekty transportowe dla podmiotów nie związanych z Grupą Neuca, są to głównie ładunki wymagające transportu w temperaturze kontrolowanej w kraju i za granicą (farmaceutyki, art. spożywcze, kosmetyki, inne).

 

Consafe Logistics jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań IT do realizacji łańcucha dostaw. Projektujemy, opracowujemy i wdrażamy rozwiązania IT w zakresie produkcji (systemy MES), magazynowania (systemy WMS), transportu, dostaw i zarządzania sklepem. Dzięki bogatemu portfolio oprogramowania, urządzeń i usług nasi klienci osiągają przewagę konkurencyjną w swojej działalności. Portfolio, którym dysponujemy, obejmuje rozwiązania stosowane na całym świecie, takie jak Astro WMS, Sattmate WCS, EM.Warehouse, EM.Distribution i Extend MES. Oferujemy szeroką gamę rozwiązań dla każdego rodzaju środowiska i zadań, od urządzeń oferowanych pod naszą własną marką po urządzenia wiodących światowych dostawców. Obsługujemy klientów w ponad 30 krajach na całym świecie dzięki naszym oddziałom w Szwecji, Norwegii, Danii, Holandii, Polsce i Wielkiej Brytanii.

 

DB Schenker Logistics zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. Prowadzi projekty dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów z różnych branż. Oferuje pełny zakres rozwiązań logistycznych, wszystkie rodzaje transportu i logistykę magazynową. Firma działa według Modelu EFQM (Europejska Fundacja Zarządzania Jakością). Buduje kulturę LEAN, kładąc nacisk na rozwój pracowników i eliminowanie marnotrawstw, koncentrując się na działaniach, które dodają wartości klientom.


Partnerzy

Partner Strategiczny

Partner

Patron

Patron Merytoryczny

Patron Medialny

7 października 2014

08:30

Poranna kawa, rejestracja uczestników

09:00

Uroczyste otwarcie i powitanie uczestników

Artur Olejniczak, sekretarz redakcji czasopisma „Logistyka”

SZCZYTY PRZEWOZOWE

09:10

Budowanie strategii logistycznych w szczytach przewozowych.

Arkadiusz Andruch, Dyrektor ds. Frachtu Całopojazdowego w ROHLIG SUUS Logistics

Podczas prezentacji zostaną przedstawione pełne wyniki pierwszego w Polsce badania dotyczącego m.in.:

 

  • wpływu szczytów przewozowych na działalność firmy;
  • negatywnych skutków tego zjawiska dla całego przedsiębiorstwa;
  • współpracy oraz tworzenia strategii i wspólnych celów pomiędzy działami logistyki a sprzedaży

oraz

  • umocowaniem działu logistyki w przedsiębiorstwie.

 

09:40

Panel dyskusyjny - Szczyty Przewozowe

Moderator: Artur Olejniczak, sekretarz redakcji czasopisma „Logistyka”; Paneliści: Daniel Franke, Członek Zarządu w firmie ROHLIG SUUS Logistics; Andrzej Szymański, dyrektor zarządzający, Dartom; Mateusz Boruta, dyrektor zarządzający, ECR Poland; Sławomir Lechowski, p.o. Kierownika Logistyki, Mapei; Przedstawiciel sieci handlowej

  • Cechy regionalne i problemy regionów stojących przed zmieniającym się natężeniem ruchu.
  • Sposoby radzenia sobie ze sztucznie tworzonymi szczytami przewozowymi.
  • Koszty bezpośrednie, pośrednie, społeczne tego zjawiska.
  • Problem miesięcznego zapotrzebowania na transport w poszczególnych regionach- wyzwania realne i sztuczne.
  • Rozwiązania ograniczające miesięczne szczyty przewozowe.
  • Zarządzanie mobilnością i miesięcznym strumieniem ruchu.
  • Komunikacja pomiędzy działem logistyki a działem sprzedaży.

 

10:25

Przerwa kawowa

E-LOGISTYKA

10:50

E-commerce w logistyce, logistyka w e-commerce. Rynek polski i europejski.

Piotr Stencel, założyciel i CEO Sheepla, członek Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej

Wprowadzenie do bloku.

11:00

Wykorzystanie rozwiązań IT i e-commerce w zarzadzaniu operacjami dystrybucji.

Jacek Zacharewicz, Prezes Zarządu, Alfa-projekt Sp. z o.o.

  • Wykorzystanie systemu lokalizacji i GIS.
  • Optymalizacja regionów i tras.
  • Rozwiązania mobilne, jako narzędzie komunikacji z klientem.
  • Wykorzystanie rozwiązań e-commerce w optymalizacji dystrybucji.
  • Interaktywna wpływ odbiorcy na doręczenie przesyłki.
11:30

Rewolucyjnie o rynku kurierskim, czyli jaka jest przyszłość rozwiązań logistycznych w e-commerce?

Paweł Kacperek, Redaktor Naczelny, portal lokalizacja.info

  • Mobilne systemy informatyczne- czy żyjemy w czasach, gdzie największymi przedsiębiorstwami na rynku można zarządzać z poziomu smartfona?
  • Czy rozwiązania IT pozwalające przewidzieć i zaplanować termin wizyty kuriera co do minuty naprawdę działają? Czy faktycznie klienci mogą śledzić przesyłkę w czasie rzeczywistym, a może widzą tylko to co chce pokazać przewoźnik?
  • Jak system IT powinien umożliwić kontakt klienta z kurierem? Zmiana terminu lub/i miejsca dostarczenia przesyłki nie powinna być problemem, ale jak to zrobić?
  • Jak wyeliminować problem ginących przesyłek?
  • Wyzwania związane z zaspakajaniem oczekiwań klientów (sklepy internetowe) oraz konsumentów (internauci zamawiający w sieci)?

 

12:00

Panel dyskusyjny - E-commerce rewolucja dla logistyka?

Moderator: dr inż. Aleksander Niemczyk, z-ca dyrektora ds. rynku, Instytut Logistyki i Magazynowania; Paneliści: Jarosław Zygmunt, Global Distribution Planning Director, Oriflame; Grzegorz Wroniszewski, członek zarządu Divante, Group Account Director Cursor SA, Grupa OEX; Adam Pawelczak, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w firmie Allegro Group; Paweł Kacperek, Redaktor Naczelny, portal lokalizacja.info; Piotr Stencel, założyciel i CEO Sheepla, członek Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej

  • Problemy branży:  handel elektroniczny versus tradycyjny.
  • E-logistyka i dystrybucja.
  • Jak zoptymalizować proces logistyczny w branży e-commerce?
  • Innowacyjne rozwiązania IT wspierające logistykę sklepów internetowych - wzrost standardów napędzany rosnącą konkurencją.
  • Znaczenie doręczeń w dniu zamówienia „Same day delivery”.
  • Jak optymalnie planować systemy dystrybucji towarów w sklepach internetowych. Prognozowanie popytu i planowanie zapasów.
  • Jak opracować strategię zakupową na podstawie możliwości nowoczesnych technologii.
  • Wykorzystanie kodów kreskowych w e-sklepie.
12:45

Lunch - Rozmowy w kuluarach

POLITYKA INTERMODALNA

13:45

Wprowadzenie dotyczące polityki intermodalnej

Marcin Hajdul, kierownik w Centrum Wiedzy Logistycznej w Instytucie Logistyki i Magazynowania

Wprowadzenie do bloku.

13:55

Panel dyskusyjny - Alternatywne koszty transportu versus polityka intermodalna.

Moderator: Marcin Hajdul, kierownik w Centrum Wiedzy Logistycznej w Instytucie Logistyki i Magazynowania; dr Mirosław Antonowicz, członek prezydium i ekspert Sekcji Logistyki Komitetu Transportu Polskiej Akademii Nauk, pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego; Dominik Landa, Commercial Director, DCT Gdansk S.A.; Dariusz Stefański, Prezes Zarządu, PCC Intermodal S.A.; Ryszard Mazur, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Portu, Port Gdańsk

  • Nowy etap rozwoju transportu kombinowanego w Polsce.
  • Przeobrażenia w funkcjonowaniu terminali kontenerowych w europejskiej intermodalnej sieci transportowej.
  • Koncepcja Pomorskiego Centrum Logistycznego jako czynnik rozwoju przeładunków kontenerowych w DCT Gdańsk.
  • Inwestycje w infrastrukturę bazy kontenerowej jako szansa rozwoju transportu kombinowanego PKP Cargo.
  • Ekologiczne aspekty transportu kombinowanego.
  • Terminale kontenerowe – liderzy rozwoju nowoczesnej infrastruktury w polskich portach morskich.
  • Gdzie leży prawdziwy potencjał intermodalu i jak wspólnie go wykorzystać?
  • Dalsze kierunki rozwoju: infrastruktura / handel. Czy będzie podaż?
  • Przeobrażenia w funkcjonowaniu transportu intermodalnego w europejskiej przestrzeni społeczno - gospodarczej.
14:45

Przerwa na kawę

STREFA OPTYMALIZACJI KOSZTÓW W LOGISTYCE

Seminaria Oparte na wystąpieniach wybranych firm.

Uczestnicy mają możliwość wyboru spośród dwóch sesji równoległych: Seminarium 1, Seminarium 2

W tej części opowiemy jak przekuć zdobytą wiedzę na praktyczne rozwiązania. Pokażemy jak najprostszymi metodami zyskać: Czas! Pieniądze! Spokój!

15:15

SEMINARIUM 1:Kiedy zainwestować w automatykę? Jak policzyć sens wejścia w technologie automatyzujące pracę magazynu? Co możemy zyskać, a co stracić?

Łukasz Musialski, właściciel Logisys, Robert Lubandy, właściciel Lubandy Logistisc Services, Maciej Posadzy, TIM SA, członek zarządu

Celem seminarium jest pokazanie uczestnikom aspektów, elementów na które należy zwrócić szczególną uwagę w podejmowaniu decyzji o automatyzacji w magazynie. Jako że projekty takie zazwyczaj wiążą się z dużym budżetem inwestycyjnym, rośnie ryzyko nietrafionej inwestycji. Konsultanci Logisys na podstawie własnych doświadczeń i zrealizowanych projektów przeprowadzą dwa studia przypadków, na których pokażą, jak prowadzony był proces decyzyjny i co odegrało największą rolę w podjęciu decyzji.

Seminarium powinno umożliwić pokazanie procesu prowadzącego do odpowiedzi na następujące pytania:

- jakie elementy są najważniejsze w podejmowaniu decyzji o automatyce? Czego bezwzględnie nie można pominąć?

- jak proces automatyzacji "ustawiać" w harmonogramie czasowym wdrażania zmian w magazynie?

- co zrobić, żeby działająca firma w trakcie projektu się "nie wywróciła"?

- o  jakich budżetach myśli się, rozważając automatyzację magazynu?

- gdzie są niebezpieczeństwa w tworzeniu projektu automatyzacji? Gdzie może okazać się, że projekt jest w rzeczywistości bardziej kapitałochłonny?

SEMINARIUM 2: Zasobowo procesowy rachunek kosztów - Jak prawidłowo wyceniać koszty procesów magazynowych

dr Tomasz M. Zieliński, prezes zarządu ABC Akademia Sp. z o.o.

Jak prawidłowo kalkulować koszty procesów i kontraktów logistycznych?

Wystąpienie odpowie na następujące pytania:

  • co to jest koncepcja zasobowo procesowego rachunku kosztów (ZPRK)?
  • jak koncepcja ZPRK może być wykorzystana do prawidłowej kalkulacji procesów logistycznych?
  • co to jest przyczynowo-skutkowe rozliczanie kosztów?
  • jakie błędy popełniają tradycyjne rachunki kosztów w kalkulacji procesów logistycznych?
  • w jaki sposób wyceniać koszty procesów i działań magazynowych?
  • jak kalkulować koszty rentowność projektów / kontraktów pod kontem zaangażowania procesów logistycznych?

Wystąpienie podzielone jest na dwie części: merytoryczną oraz warsztatową. W pierwszej kolejności zaprezentowana zostanie koncepcja zasobowo procesowego rachunku kosztów i możliwości jej zastosowania do kalkulacji kosztów procesów logistycznych. Druga część to warsztat, w trakcie którego uczestnicy poznają zasady budowy rachunku kosztów zorientowanego na kalkulację kosztów procesów i kontraktów logistycznych.

 

16:30

Zakończenie pierwszego dnia Forum

20:00 -02:00

KOKTAJL

Po zakończeniu pierwszego dnia Forum zapraszamy do udziału w branżowym bankiecie, na którym spotkają Państwo zarówno prelegentów, jak i uczestników Forum. Będzie to okazja do swobodnych dyskusji i wymiany kontaktów biznesowych w nieformalnej atmosferze.

Na koktajl zapraszamy do Bank Club, przy ulicy Mazowieckiej 14, o godz. 20.00. Czekamy na Państwa z wyjątkowymi niespodziankami.


8 października 2014

09:00

Rejestracja, poranna kawa

ROZWIĄZANIA INFRASTRUKTURY MAGAZYNOWEJ

09:30

Rynek magazynów w Polsce.

dr inż. Aleksander Niemczyk, z-ca dyrektora ds. rynku, Instytut Logistyki i Magazynowania

Wprowadzenie do bloku.

09:40

Panel dyskusyjny - Innowacyjne rozwiązania infrastruktury magazynowej

Moderator: dr inż. Aleksander Niemczyk, z-ca dyrektora ds. rynku, Instytut Logistyki i Magazynowania, Paneliści: Kamil Szymański, Business Development Manager, Dział Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL; Marcin Figlarek, Konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics; Tomasz Grabiak, Prezes Zarządu, Logzact; Jan Barbasiewicz, Dyrektor w dziale powierzchni logistycznych i przemysłowych, Colliers International; Monika Hapter, Kierownik Rozwoju Logistyki w DB Schenker Logistics w Polsce

Widoczna dynamika rozwoju rynku usług magazynowych wymusza szybki rozwój technologii i poszukiwanie jak najlepszych rozwiązań. Dlatego coraz częściej stawiamy sobie pytania:

  • Czym jest współczesne magazynowanie i jakie dodatkowe korzyści można osiągnąć dzięki innowacjom wdrażanym w magazynie?
  • Jakie nowoczesne urządzenia technologiczne wyposażenia magazynów warto zastosować?
  • Na co wskazuje analiza rynku powierzchni logistycznych?
  • Czy znalezienie odpowiedniej powierzchni jest wyzwaniem?
  • Co jeśli żaden istniejący obiekt nie odpowiada oczekiwanym potrzebom?
  • Jak zmieniło się podejście deweloperów do niestandardowych powierzchni logistycznych?
10:20

Wymagania klientów na rynku magazynowym

Monika Hapter, Kierownik Rozwoju Logistyki w DB Schenker Logistics w Polsce

  • Jak zmieniały się wymagania klientów na rynku magazynowym:  wyzwania logistyczne  pod koniec XX wieku i aktualne oczekiwania klientów.
  • Jak spełnić wymagania współczesnego rynku.
  • Kierunek rozwoju usług logistycznych.

 

10:50

Magazyny - Wynajęte czy własne?

Rafał Kurzela, Dyrektor ds. Rozwoju Produkcji, Bakalland

CASE STUDY BAKALLAND

  • Analiza potrzeb logistycznych klienta.
  • Określenie zapotrzebowania logistycznego przedsiębiorstwa.
  • Zbadanie rynku logistycznego oraz możliwości logistyczne wybranych usługobiorców.
  • Sporządzenie podziału zadań między procesami wewnętrznymi a zleconymi na zewnątrz.

 

11:30

Przerwa na kawę

11:55

Wdrażanie automatyzacji w logistyce- Samoobsługowy odbiór paliw w terminalach Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A.

Tomasz Michalczyk, Kierownik Zespołu, Biuro Optymalizacji i Zarządzania Infrastrukturą Logistyczną LI, Zespół ds. Automatyzacji Procesów Logistycznych LIP, Grupa LOTOS SA

CASE STUDY LOTOS

  • Zasady samoobsługowego odbioru paliw.
  • Wdrożone systemy zarządzania terminalami paliw.
  • Integracja systemów: SAP, Centralny System Spedycyjny oraz TAS.
  • Centralizacja struktur.

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM LOGISTYCZNYM

12:40

Restrukturyzacja działu dystrybucji w firmie usługowej

Jędrzej Jeziorowski, kierownik projektów, Berendsen Textile Service

CASE STUDY BERENDSEN TEXTILE SERVICE

  • Rozpoznanie potrzeb, wdrożenie quick-wins, współpraca z międzynarodową strukturą wewnętrzną firmy.
  • Zmiana mentalności zespołu poprzez stosowanie nowoczesnych narzędzi pracy.
  • Ufaj i sprawdzaj, czyli Mobilny System Wsparcia Dystrybucji.
  • Doceniaj, motywuj i rozliczaj pracowników.
13:20

PANEL DYSKUSYJNY: Wyzwania rynku pracy na tle rozwoju logistycznego

Moderator: Beata Trochymiak, wydawca i redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl; Paneliści: Małgorzata Hornig, HR dyrektor, ID Logistics Polska SA; Miłosław Hetnał, HR manager Poland & Czech Republik, CEVA Logistics Poland Sp. z o.o.; Adriana Zielińska, HR manager, Optima Sp. z o.o.; Andrzej Wątrobiński, dyrektor personalny na Europę Południową i Wschodnią, FIEGE Sp. z o.o.

  • Czy rynek pracy nadąża za tym rozwojem?
  • Na ile zapotrzebowanie na pracowników jest proporcjonalne do wielkości rynku logistycznego?
  • Jakie są perspektywy jego rozwoju?
  • Jak przygotować kadrę do rosnącego zapotrzebowania na usługi logistyczne i jakie jest znaczenie kadr dla konkurencyjności usług logistycznych?

Patronem merytorycznym panelu jest Pracujwlogistyce.pl.

14:00

Przerwa na lunch

15:00

WARSZTATY: SESJE RÓWNOLEGŁE

AKADEMIA MENEDŻERA LOGISTYKI - Specjalistyczny trening menedżerski

Uczestnicy mają możliwość wyboru spośród pięciu sesji równoległych: Warsztat 1, Warsztat 2, Warsztat 3, Warsztat 4; Warsztat 5

NETWORKING (BIZNES) rozwiązywanie w zespołach pod okiem ekspertów indywidualnych problemów, z którymi borykają się uczestnicy warsztatów. Formuła ma na celu pokazywanie najlepszych praktyk na rynku. Zawiera elementy konstruktywnych i inspirujących komunikatów zwrotnych, miniwykładów, case studies, burzy mózgów.

UWAGA ! Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona. Prosimy o deklarację uczestnictwa w formularzu rejestracyjnym w polu "UWAGI".

SESJE RÓWNOLEGŁE

Seminarium 1: The Fresh Connection – budowanie postaw w łańcuchu dostaw.

Konrad Grondek; CPIM Associate Instructor; MPM Productivity Management Sp. z o.o.

The Fresh Connection (TFC) to innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem produkującym soki owocowe. Wirtualna firma stoi w obliczu spadku wydajności, kierownictwo musi jak najszybciej wydostać ją z kłopotów. To środowisko wysokiego ciśnienia, w którym skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw jest kluczem do sukcesu. Zrozumienie połączeń między poszczególnymi funkcjami i współpraca są kluczowymi elementami sukcesu całego przedsiębiorstwa.

Decyzje do podjęcia przez uczestników symulacji są tożsame z rzeczywistymi dylematami z którymi pracownicy spotykają się w codziennej pracy. Uczestnicy reprezentują cztery piony firmy: sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw i finanse.

Warsztat oparty na formule Voting Session polecany przede wszystkim:

  • firmom produkcyjnym, które mają problem z realizacją strategii firmy na poziomie taktycznym
  • firmom borykającym się z myśleniem silosowym, nie potrafiącym utworzyć połączeń pomiędzy rolami w łańcuchu wartości
  • firmom chcącym optymalnie współpracować ze swoimi odbiorcami, w celu zwiększenia także ich efektywności

Czas trwania: 90 – 120 minut (liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń)


Seminarium 2: Efektywne planowanie zintegrowane – Case Study

UWAGA: BRAK WOLNYCH MIEJSC!

Bogusz Dworak, CPIM Lead Instructor; MPM Productivity Management Sp. z o.o. Dariusz Dudek, Szef działu planowania i zarządzania produktem; NordGlass Sp. z o.o.

W trakcie warsztatu skupimy się na efektywnej organizacji procesów planistycznych na przykładzie konkretnej firmy produkcyjnej.

Formuła oparta na studium przypadku pozwala uczestnikom aktywnie wziąć udział w analizie oraz wypracowaniu rozwiązań. W trakcie warsztatu przewidziany jest czas na prezentacje przygotowanych w zespołach rekomendacji oraz ich konfrontację z rozwiązaniami, po które sięgnęła omawiana firma. Zaplanowane są również dyskusje, aby umożliwić wymianę doświadczeń i jeszcze efektywniejsze zdobywanie wiedzy i dzielenie się dobrymi praktykami.

Na przykładzie omawianego Case Study skupimy się na udzieleniu odpowiedzi na następujące pytania

  • jak efektywnie zorganizować prognozowanie, gdy firma oferuje bardzo szeroką gamę produktów?
  • jak zapewnić wysoki poziom dostępności wyrobów i zadbać o optymalne wykorzystanie ograniczonych zasobów produkcyjnych?
  • jaki plan MPS sprzyja dotrzymaniu priorytetów firmy?
  • jak powiązać prognozowanie i planowanie produkcji z planowaniem dostaw surowców i kluczowych komponentów?
  • jak zadbać o wysoki poziom obsługi klienta, utrzymując kontrolę nad poziomem zapasów?
Czas trwania: 90 minut (grupa maximum 25 osób)


Seminarium 3: Od redukcji kosztów do poprawy produktywności magazynu – Case Study

UWAGA: BRAK WOLNYCH MIEJSC!

Marek Repiński, Warehouse Management & Inventory Control Consultant; MPM Productivity Management Sp. z o.o.

Na podstawie konkretnego przykładu firmy produkcyjnej przeprowadzony zostanie miniwarsztat ukierunkowany na efektywną organizację procesów gospodarki magazynowej pod kątem wzrostu produktywności pracy magazynu.

Formuła warsztatu oparta na realnej sytuacji pozwoli uczestnikom zanalizować i zaproponować własne rozwiązania, które podczas prezentacji i dyskusji zostaną omówione i porównane z przyjętymi przez firmę rozwiązaniami. Podczas warsztatu możliwa będzie otwarta wymiana doświadczeń, pomysłów i dobrych praktyk z innymi uczestnikami.

Na przykładzie omawianego Case Study, skupimy się na przeanalizowaniu następujących zagadnień

  • co zaburza efektywność procesów gospodarki magazynowej?
  • w jaki sposób zapewnić wysoki poziom dostępności komponentów przy równoczesnym ograniczaniu zasobów?
  • jakie dziedziny zarządzane przez inne działy firmy sprzyjają poprawie efektywności procesów magazynowych?
  • jakich narzędzi użyć do analizy danych i poprawy produktywności pracy magazynu?
  • jak zadbać o wysoki poziom obsługi klienta, utrzymując pożądane koszty?
Czas trwania: 90 minut (grupa maximum 25 osób)


Seminarium 4: SOP - praktyczne aspekty wdrożenia

Tomasz Sokołowski, Consultant, MPM Productivity Management Sp. z o.o.

UWAGA: BRAK WOLNYCH MIEJSC!

S&OP (Sales & Operations Planning Planowanie Sprzedaży i Operacji) jest jednym z kluczowych sposobów planowania zintegrowanego w przedsiębiorstwie. Można przyjąć, że od niego zależy aż połowa korzyści płynących z zarządzania łańcuchem dostaw. Technicznie plan ten jest bardzo prosty - prawie 75% firm na świecie wykorzystuje do jego prowadzenia arkusze kalkulacyjne i w zdecydowanej większości z nich to narzędzie najlepiej się sprawdza. Jednak w większości wypadków proces S&OP nie działa tak jak powinien… Dlaczego?

Podczas proponowanego warsztatu chcielibyśmy przedstawić dobre praktyki związane z wdrożeniem S&OP w przedsiębiorstwie. Na podstawie interaktywnego case study skoncentrujemy się na takich zagadnieniach:

  • analiza stanu zastanego - czy w firmie jest już proces S&OP? Czy i jak funkcjonuje?
  • czy SOP koncentruje się na strategicznych problemach istotnych dla większości uczestników? Na czym powinien się skupić, by być bardziej efektywnym?
  • jak tworzone jest grupowanie produktów, plan produkcji i zapasów?
  • czy prognozie możemy ufać? Jak sygnalizować zagrożenia związane z popytem?
  • jak weryfikować, które zasoby są przeciążone?
  • czy wiemy, jak będzie wyglądać sytuacja finansowa firmy?

Analizowany wspólnie z uczestnikami przykład ma im przybliżyć drogę, jaką należy zaplanować, by w efekcie otrzymać sprawnie funkcjonujący proces SOP.

Czas trwania: 90 minut (grupa maximum 25 osób)

 

 

WARSZTAT 5: Symulator TFC w praktyce – jak poprawić komunikację w łańcuchu dostaw?

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor;  MPM Productivity Management Sp. z o.o.; Sławomir Stańczak, Lean Lead Facilitator© Milwaukee School of Engineering (MSOE), Project Manager; SPX Flow Technology Poland Sp. z o.o.

Ocenia się, że 75% skuteczności zarządzania łańcuchem dostaw zależy od ludzi go tworzących. Jednocześnie w większości firm pierwszym zgłaszanym problemem jest komunikacja: koncentracja na celach wydziałowych, opóźnienia i niedokładności danych, ograniczone zaufanie. Za dużo energii traconej jest na tłumaczenia, walki wewnętrzne i na dublowanie zadań innych. Jak można to zmienić?

W firmie SPX został w tym roku przećwiczony jeden ze sposobów poprawiania komunikacji: The Fresh Connection. Jest to symulator łańcucha dostaw, w którym kilkuosobowe zespoły mogą doświadczyć szerokiego spojrzenia na firmę – od sprzedaży, przez planowanie, produkcję, zaopatrzenie aż po finanse.

Podczas proponowanych warsztatów zostaną przedstawione wnioski z zastosowania symulatora w „hartowaniu” zespołu, a uczestnicy warsztatów będą mogli je przetestować na demonstracyjnej wersji systemu szukając odpowiedzi na następujące pytania:

·         Jak znaleźć się w nowym środowisku?

·         Jaki wpływ na finanse mają podejmowane decyzje?

·         Jakie są powiązania pomiędzy działami?

·         Jak zorganizować pracę w zespole?

·         Jak sformułować i wybrać strategię?

·         Jak uczyć się na błędach?

Czas trwania: 90 – 120 minut (grupa maximum 25 osób)
16:30

Zakończenie Forum, wręczenie certyfikatów

Ogólne warunki uczestnictwa

A. Koszt uczestnictwa

1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w Wydarzeniu wynosi:

koszt uczestnictwa
1595.00 PLN (od 6 września 2014 do 7 października 2014)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23% - dotyczy wyłącznie wydarzeń płatnych)

B. Konferencje płatne

1. Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.

2. Wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl, stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.. Link do faktury pro forma jest standardowo wystawiany i wysyłany automatycznie na adres mailowy zgłaszającego po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

3. Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu wysłania zgłoszenia, ale nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.

4. Wpłaty należy dokonać na konto:
Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.
Kijowska 1
03-738 Warszawa
Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce
PL 14 2360 0005 0000 0045 5029 6371.

Jako tytuł przelewu prosimy podać
XI FORUM Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA
oraz numer zgłoszenia.

5. W przypadku rezygnacji nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia obciążymy Państwa opłatą administracyjną w wysokości 20% opłaty za udział.

6. W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia pobierane jest 100% opłaty za udział.

7. Rezygnację z udziału należy przesyłać listem poleconym na adres Organizatora.

8. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w Wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

9. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

10. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.

C. Konferencje bezpłatne

1. Uczestnictwo w Wydarzeniu jest bezpłatne.

2. Bezpłatne uczestnictwo obejmuje prelekcje, materiały informacyjne, przerwy kawowe, lunch (jeśli jest zaplanowany).

3. Celem zgłoszenia swojego uczestnictwa w Wydarzeniu, Uczestnik proszony jest o kompletne wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl. Akceptacja zgłoszenia następuje poprzez wysłanie maila zwrotnego z linkiem aktywacyjnym.

4. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

5. Istnieje możliwość uczestnictwa w Wydarzeniu maksymalnie dwóch osób z jednej firmy.

6. Ilość miejsc jest ograniczona, o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia bez podania przyczyny.

D. Ochrona danych osobowych

1. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewnia poufność dotyczącą wszystkich danych przekazywanych w procesie rejestracji.

2. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. pozyskuje dane osobowe do celów marketingowych.

3. Przetwarzanie danych będzie zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 roku.

4. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) jest Bonnier Business Polska Sp. z o.o. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. , w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych.

5. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient/Abonent powinien kierować na adres: Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

6. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie konferencje.pb.pl. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania.

7. Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili prawo wycofania zgody (sprzeciwu) na przetwarzanie jego danych osobowych. Jeśli nie chcesz abyśmy przetwarzali twoje dane osobowe wyślij mail na adres sprzeciw@pb.pl albo pismo na adres Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

Informacje

Magdalena Marczak
Project Manager

T 22 333 98 40

F 22 333 97 78

m.marczak@pb.pl

szukaj



Kontakt

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zorganizować wspólnie z nami wydarzenie, zostać sponsorem, zamówić materiały konferencyjne, prosimy o kontakt:

22 333 97 77

konferencje@pb.pl

Newsletter