pb.pl

Transport / Logistyka, zaopatrzenie

XI FORUM Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA

07-08.10.2014, Warszawa,
Regent Warsaw Hotel, ul. Belwederska 23

koszt uczestnictwa netto
1595.00 PLN (od 6 września 2014 do 7 października 2014)

Forum. Najważniejsze wydarzenie dla logistyków w Polsce!

Szanowni Państwo,

Już po raz 11. zapraszamy do udziału w Forum Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA – jednym z największych i najważniejszych wydarzeń na polskim rynku logistycznym.

Forum na stałe wpisało się w kalendarze branżowe najlepszych ekspertów. Każdego roku przyciąga coraz szersze grono słuchaczy, a zeszłoroczna jubileuszowa edycja zgromadziła ponad 200 osób działających w dziedzinie logistyki.

Motywem przewodnim tegorocznego Forum będą "Szczyty przewozowe", z których zjawiskiem spotkał się każdy, kto ma do czynienia z łańcuchem dostaw obsługującym duże wolumeny oraz w takim samym stopniu małe i średnie przedsiębiorstwa obracające towarami. Mając na uwadze rosnące ożywienie popytu konsumenckiego, wspólnie przyjrzymy się dobrym praktykom zarówno krajowym, jak i europejskim ograniczającym skalę problemu.

Ponadto nie zabraknie ciekawych dyskusji panelowych, w których będą mogli Państwo zabrać głos w sprawie i wyzwań, z jakimi się Państwo mierzą w swojej codziennej praktyce.

W oparciu o case studs i liczne prelekcje zaproszeni eksperci wskażą nowoczesne rozwiązania oraz sprawdzone praktyki optymalizacji działań w zakresie ządzania łańcuchem dostaw, zaopatrzenia, transportu, produkcji oraz magazynowania.

Zapraszamy Państwa także w tym roku do udziału w Akademii Logistyki - formuła pięciu sesji równoległych umożliwi Państwu dopasowanie specjalistycznego treningu menedżerskiego do własnych potrzeb.

Zgodnie z naszą coroczną tradycją po zakończeniu pierwszego dnia Forum zapraszamy do udziału w wieczornym bankiecie branżowym. Będzie to doskonała okazja do nawiązania ciekawych kontaktów biznesowych, partnerskich dyskusji w nieformalnej atmosferze.

Zapraszam zatem uprzejmie do udziału w tym wyjątkowym wydarzeniu!

Magdalena Marczak
Project Manager


Podczas tegorocznego Forum nasi eksperci pokażą m.in.:

  • Jak efektywnie optymalizować koszty w logistyce.
  • Jakie są przełomowe rozwiązania dla logistyki w "szczytach przewozowych".
  • Jakie są kompleksowe i nowoczesne rozwiązania magazynowe dla firm.
  • Jak automatyzować działania w logistyce.
  • Jakie są wyzwania dzisiejszej logistyki.

oraz

  • Jak zostać logistycznym managerem przyszłości!

 

Udział w XI Forum Polskich Menedżerów Logistyki to m.in.:

  • Inspirujące prelekcje, ożywione dyskusje – zdobądź kompleksową wiedzę na jedynym, unikalnym wydarzeniu!
  • Praktyczna wiedza poparta wieloletnimi doświadczeniami prelegentów – dowiedz się, jak inne firmy wykorzystują rozwiązania do efektywnego zarządzania łańcuchem dostaw!
  • Innowacyjna formuła Akademii Menedżera Logistyki – weź udział w specjalistycznych warsztatach przeznaczonych dla menedżerów logistyki!
  • Najważniejsze debaty o kluczowych dla branży zagadnieniach – spotkaj się z osobami decydującymi o kierunkach rozwoju branży!
  • Ponad 2000 specjalistów dotychczasowych edycji! – wykorzystaj niepowtarzalną okazję do nawiązania cennych kontaktów z przedstawicielami branży!

 

Do udziału w Forum zapraszamy:

prezesów, członków zarządu, dyrektorów i wyższą kadrę zarządzającą, odpowiedzialnych za zarządzanie:

  • łańcuchem dostaw
  • logistyką
  • transportem i zaopatrzeniem
  • magazynem i przepływem materiałów
  • strategią, rozwojem i operacjami

oraz przedstawicieli operatorów logistycznych, firm kurierskich i spedycyjnych i wszystkich zainteresowanych najnowszymi trendami, pozwalającymi na optymalizację zarządzania w dziedzinie logistyki.

Tematyka Forum zainteresuje również agencje zarządzające nieruchomościami, parkami logistycznymi i halami magazynowymi.

 

 

Zapraszamy do współpracy w zakresie Promocji, Reklamy, Sponsoringu:

Dział Sponsoringu

tel. +48 22 333 99 81+48 22 333 99 81

fax +48 22 333 97 78

e-mail: sponsoring@pb.pl

 


O Partnerach:

 

PEKAES jest jednym z największych operatorów logistycznych w Polsce, spełniającym międzynarodowe standardy oraz największą polską spółką z sektora TSL notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Wieloletnie doświadczenie, szerokie możliwości, wynikające m. in. ze stałego inwestowania w najnowsze rozwiązania IT oraz wyznawane wartości sprawiły, że dynamicznie i prężnie rozwija swoje usługi i kompetencje, będąc stabilnym oraz elastycznym partnerem biznesowym dla swoich klientów. PEKAES oferuje usługi logistyki magazynowej, krajowej i międzynarodowej dystrybucji przesyłek drobnicowych, spedycji drogowej, kolejowej, lotniczej i morskiej oraz szereg usług dodanych w ramach zarządzania łańcuchem dostaw. Firma dysponuje jedną z najefektywniejszych sieci krajowych terminali przeładunkowych w Polsce oraz siecią kilkunastu partnerów zagranicznych we wszystkich kluczowych krajach Europy, dzięki czemu  zasięg jej działania obejmuje cały świat. Zorientowanie na klienta, innowacyjne i indywidualne podejście do współpracy z każdym podmiotem sprawiają, że z usług PEKAES korzystają przedsiębiorstwa różniące się wielkością, charakterem prowadzonego biznesu oraz potrzebami logistycznymi. Każdemu z nich firma gwarantuje rozwiązania skuteczne, „szyte na miarę” i spełniające indywidualne oczekiwania.

 

Dartom działa na polskim rynku logistycznym od 24 lat i specjalizuje się w usługach transportu krajowego i międzynarodowego, które świadczy dysponując flotą ponad 300 pojazdów. W swoich działaniach realizuje hasło „Transport Sukcesu” podkreślając orientację na potrzeby klienta. Najwyższą jakość usług potwierdza Zintegrowany System Zarządzania.

 

W ROHLIG SUUS Logistics S.A. zajmujemy się zarządzaniem logistyką i łańcuchami dostaw. Jesteśmy trzecim co do wielkości kompleksowym operatorem logistycznym w Polsce. Jesteśmy także jedyną polską firmą logistyczną o globalnych możliwościach. Zapewniamy pełną komplementarność w obsłudze globalnych łańcuchów dostaw w oparciu o prawdziwie multiproduktową ofertę oraz integrację informatyczną z klientami.

 

JLL jest międzynarodową firmą doradczą, świadczącą kompleksowe usługi w dziedzinie nieruchomości komercyjnych i zarządzania inwestycjami. Specjalizujemy się w dostarczaniu najlepszych rynkowych rozwiązań w zakresie najmu powierzchni magazynowo-przemysłowych m.in. dla klientów z branży logistycznej.

 

Alfa Projekt tworzy rozwiązania IT przyszłości i wdraża je w teraźniejszość. Dostarczamy firmom edytowalne rozwiązania informatyczne. Ich modułowa budowa pozwala dobierać funkcjonalności rozwiązań, uwzględniając realne potrzeby i budżet naszych klientów. Wśród naszych systemów znajdują się m.in. rozwiązania dedykowane firmom logistycznym, kurierskim czy produkcyjno-handlowym. Wdrażane przez nas rozwiązania są systemami autorskimi lub tworzonymi na licencji światowych liderów. Większość z nich jest dostępna z poziomu przeglądarki on-line, co pozwala na mobilność dostępu. Przed przystąpieniem do realizacji celów, wspólnie je określamy.

 

Amur jest spółką tworzącą rozwiązania IT, które wspomagają systemy dystrybucji, transportu i logistyki w dużych korporacjach. Zgromadziliśmy zespół wysokiej klasy ekspertów, wyróżniających się unikalną wiedzą merytoryczną, znajomością branży oraz wyjątkowymi zdolnościami programistycznymi. Pozwala nam to budować kompleksowe systemy zarządzania w największych polskich firmach. Amur działa na rynku TSL od kilkunastu lat.

 

Farmada Transport (Grupa Neuca) dysponuje flotą samochodów dostawczych realizujących dostawy do klientów. Wszystkie samochody są dostosowane do przewozów zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Dystrybucyjnej i Prawem Farmaceutycznym.
Farmada Transport realizuje również projekty transportowe dla podmiotów nie związanych z Grupą Neuca, są to głównie ładunki wymagające transportu w temperaturze kontrolowanej w kraju i za granicą (farmaceutyki, art. spożywcze, kosmetyki, inne).

 

Consafe Logistics jest jednym z wiodących dostawców rozwiązań IT do realizacji łańcucha dostaw. Projektujemy, opracowujemy i wdrażamy rozwiązania IT w zakresie produkcji (systemy MES), magazynowania (systemy WMS), transportu, dostaw i zarządzania sklepem. Dzięki bogatemu portfolio oprogramowania, urządzeń i usług nasi klienci osiągają przewagę konkurencyjną w swojej działalności. Portfolio, którym dysponujemy, obejmuje rozwiązania stosowane na całym świecie, takie jak Astro WMS, Sattmate WCS, EM.Warehouse, EM.Distribution i Extend MES. Oferujemy szeroką gamę rozwiązań dla każdego rodzaju środowiska i zadań, od urządzeń oferowanych pod naszą własną marką po urządzenia wiodących światowych dostawców. Obsługujemy klientów w ponad 30 krajach na całym świecie dzięki naszym oddziałom w Szwecji, Norwegii, Danii, Holandii, Polsce i Wielkiej Brytanii.

 

DB Schenker Logistics zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. Prowadzi projekty dopasowane do indywidualnych potrzeb klientów z różnych branż. Oferuje pełny zakres rozwiązań logistycznych, wszystkie rodzaje transportu i logistykę magazynową. Firma działa według Modelu EFQM (Europejska Fundacja Zarządzania Jakością). Buduje kulturę LEAN, kładąc nacisk na rozwój pracowników i eliminowanie marnotrawstw, koncentrując się na działaniach, które dodają wartości klientom.


Partnerzy

Partner Strategiczny

Partner

Patron

Patron Merytoryczny

Patron Medialny

7 października 2014

08:30

Poranna kawa, rejestracja uczestników

09:00

Uroczyste otwarcie i powitanie uczestników

Artur Olejniczak, sekretarz redakcji czasopisma „Logistyka”

SZCZYTY PRZEWOZOWE

09:10

Budowanie strategii logistycznych w szczytach przewozowych.

Arkadiusz Andruch, Dyrektor ds. Frachtu Całopojazdowego w ROHLIG SUUS Logistics

Podczas prezentacji zostaną przedstawione pełne wyniki pierwszego w Polsce badania dotyczącego m.in.:

 

  • wpływu szczytów przewozowych na działalność firmy;
  • negatywnych skutków tego zjawiska dla całego przedsiębiorstwa;
  • współpracy oraz tworzenia strategii i wspólnych celów pomiędzy działami logistyki a sprzedaży

oraz

  • umocowaniem działu logistyki w przedsiębiorstwie.

 

09:40

Panel dyskusyjny - Szczyty Przewozowe

Moderator: Artur Olejniczak, sekretarz redakcji czasopisma „Logistyka”; Paneliści: Daniel Franke, Członek Zarządu w firmie ROHLIG SUUS Logistics; Andrzej Szymański, dyrektor zarządzający, Dartom; Mateusz Boruta, dyrektor zarządzający, ECR Poland; Sławomir Lechowski, p.o. Kierownika Logistyki, Mapei; Przedstawiciel sieci handlowej

  • Cechy regionalne i problemy regionów stojących przed zmieniającym się natężeniem ruchu.
  • Sposoby radzenia sobie ze sztucznie tworzonymi szczytami przewozowymi.
  • Koszty bezpośrednie, pośrednie, społeczne tego zjawiska.
  • Problem miesięcznego zapotrzebowania na transport w poszczególnych regionach- wyzwania realne i sztuczne.
  • Rozwiązania ograniczające miesięczne szczyty przewozowe.
  • Zarządzanie mobilnością i miesięcznym strumieniem ruchu.
  • Komunikacja pomiędzy działem logistyki a działem sprzedaży.

 

10:25

Przerwa kawowa

E-LOGISTYKA

10:50

E-commerce w logistyce, logistyka w e-commerce. Rynek polski i europejski.

Piotr Stencel, założyciel i CEO Sheepla, członek Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej

Wprowadzenie do bloku.

11:00

Wykorzystanie rozwiązań IT i e-commerce w zarzadzaniu operacjami dystrybucji.

Jacek Zacharewicz, Prezes Zarządu, Alfa-projekt Sp. z o.o.

  • Wykorzystanie systemu lokalizacji i GIS.
  • Optymalizacja regionów i tras.
  • Rozwiązania mobilne, jako narzędzie komunikacji z klientem.
  • Wykorzystanie rozwiązań e-commerce w optymalizacji dystrybucji.
  • Interaktywna wpływ odbiorcy na doręczenie przesyłki.
11:30

Rewolucyjnie o rynku kurierskim, czyli jaka jest przyszłość rozwiązań logistycznych w e-commerce?

Paweł Kacperek, Redaktor Naczelny, portal lokalizacja.info

  • Mobilne systemy informatyczne- czy żyjemy w czasach, gdzie największymi przedsiębiorstwami na rynku można zarządzać z poziomu smartfona?
  • Czy rozwiązania IT pozwalające przewidzieć i zaplanować termin wizyty kuriera co do minuty naprawdę działają? Czy faktycznie klienci mogą śledzić przesyłkę w czasie rzeczywistym, a może widzą tylko to co chce pokazać przewoźnik?
  • Jak system IT powinien umożliwić kontakt klienta z kurierem? Zmiana terminu lub/i miejsca dostarczenia przesyłki nie powinna być problemem, ale jak to zrobić?
  • Jak wyeliminować problem ginących przesyłek?
  • Wyzwania związane z zaspakajaniem oczekiwań klientów (sklepy internetowe) oraz konsumentów (internauci zamawiający w sieci)?

 

12:00

Panel dyskusyjny - E-commerce rewolucja dla logistyka?

Moderator: dr inż. Aleksander Niemczyk, z-ca dyrektora ds. rynku, Instytut Logistyki i Magazynowania; Paneliści: Jarosław Zygmunt, Global Distribution Planning Director, Oriflame; Grzegorz Wroniszewski, członek zarządu Divante, Group Account Director Cursor SA, Grupa OEX; Adam Pawelczak, dyrektor Centrum Dystrybucyjnego w firmie Allegro Group; Paweł Kacperek, Redaktor Naczelny, portal lokalizacja.info; Piotr Stencel, założyciel i CEO Sheepla, członek Polskiej Izby Gospodarki Elektronicznej

  • Problemy branży:  handel elektroniczny versus tradycyjny.
  • E-logistyka i dystrybucja.
  • Jak zoptymalizować proces logistyczny w branży e-commerce?
  • Innowacyjne rozwiązania IT wspierające logistykę sklepów internetowych - wzrost standardów napędzany rosnącą konkurencją.
  • Znaczenie doręczeń w dniu zamówienia „Same day delivery”.
  • Jak optymalnie planować systemy dystrybucji towarów w sklepach internetowych. Prognozowanie popytu i planowanie zapasów.
  • Jak opracować strategię zakupową na podstawie możliwości nowoczesnych technologii.
  • Wykorzystanie kodów kreskowych w e-sklepie.
12:45

Lunch - Rozmowy w kuluarach

POLITYKA INTERMODALNA

13:45

Wprowadzenie dotyczące polityki intermodalnej

Marcin Hajdul, kierownik w Centrum Wiedzy Logistycznej w Instytucie Logistyki i Magazynowania

Wprowadzenie do bloku.

13:55

Panel dyskusyjny - Alternatywne koszty transportu versus polityka intermodalna.

Moderator: Marcin Hajdul, kierownik w Centrum Wiedzy Logistycznej w Instytucie Logistyki i Magazynowania; dr Mirosław Antonowicz, członek prezydium i ekspert Sekcji Logistyki Komitetu Transportu Polskiej Akademii Nauk, pracownik naukowy Akademii Leona Koźmińskiego; Dominik Landa, Commercial Director, DCT Gdansk S.A.; Dariusz Stefański, Prezes Zarządu, PCC Intermodal S.A.; Ryszard Mazur, Dyrektor Biura Strategii i Rozwoju Portu, Port Gdańsk

  • Nowy etap rozwoju transportu kombinowanego w Polsce.
  • Przeobrażenia w funkcjonowaniu terminali kontenerowych w europejskiej intermodalnej sieci transportowej.
  • Koncepcja Pomorskiego Centrum Logistycznego jako czynnik rozwoju przeładunków kontenerowych w DCT Gdańsk.
  • Inwestycje w infrastrukturę bazy kontenerowej jako szansa rozwoju transportu kombinowanego PKP Cargo.
  • Ekologiczne aspekty transportu kombinowanego.
  • Terminale kontenerowe – liderzy rozwoju nowoczesnej infrastruktury w polskich portach morskich.
  • Gdzie leży prawdziwy potencjał intermodalu i jak wspólnie go wykorzystać?
  • Dalsze kierunki rozwoju: infrastruktura / handel. Czy będzie podaż?
  • Przeobrażenia w funkcjonowaniu transportu intermodalnego w europejskiej przestrzeni społeczno - gospodarczej.
14:45

Przerwa na kawę

STREFA OPTYMALIZACJI KOSZTÓW W LOGISTYCE

Seminaria Oparte na wystąpieniach wybranych firm.

Uczestnicy mają możliwość wyboru spośród dwóch sesji równoległych: Seminarium 1, Seminarium 2

W tej części opowiemy jak przekuć zdobytą wiedzę na praktyczne rozwiązania. Pokażemy jak najprostszymi metodami zyskać: Czas! Pieniądze! Spokój!

15:15

SEMINARIUM 1:Kiedy zainwestować w automatykę? Jak policzyć sens wejścia w technologie automatyzujące pracę magazynu? Co możemy zyskać, a co stracić?

Łukasz Musialski, właściciel Logisys, Robert Lubandy, właściciel Lubandy Logistisc Services, Maciej Posadzy, TIM SA, członek zarządu

Celem seminarium jest pokazanie uczestnikom aspektów, elementów na które należy zwrócić szczególną uwagę w podejmowaniu decyzji o automatyzacji w magazynie. Jako że projekty takie zazwyczaj wiążą się z dużym budżetem inwestycyjnym, rośnie ryzyko nietrafionej inwestycji. Konsultanci Logisys na podstawie własnych doświadczeń i zrealizowanych projektów przeprowadzą dwa studia przypadków, na których pokażą, jak prowadzony był proces decyzyjny i co odegrało największą rolę w podjęciu decyzji.

Seminarium powinno umożliwić pokazanie procesu prowadzącego do odpowiedzi na następujące pytania:

- jakie elementy są najważniejsze w podejmowaniu decyzji o automatyce? Czego bezwzględnie nie można pominąć?

- jak proces automatyzacji "ustawiać" w harmonogramie czasowym wdrażania zmian w magazynie?

- co zrobić, żeby działająca firma w trakcie projektu się "nie wywróciła"?

- o  jakich budżetach myśli się, rozważając automatyzację magazynu?

- gdzie są niebezpieczeństwa w tworzeniu projektu automatyzacji? Gdzie może okazać się, że projekt jest w rzeczywistości bardziej kapitałochłonny?

SEMINARIUM 2: Zasobowo procesowy rachunek kosztów - Jak prawidłowo wyceniać koszty procesów magazynowych

dr Tomasz M. Zieliński, prezes zarządu ABC Akademia Sp. z o.o.

Jak prawidłowo kalkulować koszty procesów i kontraktów logistycznych?

Wystąpienie odpowie na następujące pytania:

  • co to jest koncepcja zasobowo procesowego rachunku kosztów (ZPRK)?
  • jak koncepcja ZPRK może być wykorzystana do prawidłowej kalkulacji procesów logistycznych?
  • co to jest przyczynowo-skutkowe rozliczanie kosztów?
  • jakie błędy popełniają tradycyjne rachunki kosztów w kalkulacji procesów logistycznych?
  • w jaki sposób wyceniać koszty procesów i działań magazynowych?
  • jak kalkulować koszty rentowność projektów / kontraktów pod kontem zaangażowania procesów logistycznych?

Wystąpienie podzielone jest na dwie części: merytoryczną oraz warsztatową. W pierwszej kolejności zaprezentowana zostanie koncepcja zasobowo procesowego rachunku kosztów i możliwości jej zastosowania do kalkulacji kosztów procesów logistycznych. Druga część to warsztat, w trakcie którego uczestnicy poznają zasady budowy rachunku kosztów zorientowanego na kalkulację kosztów procesów i kontraktów logistycznych.

 

16:30

Zakończenie pierwszego dnia Forum

20:00 -02:00

KOKTAJL

Po zakończeniu pierwszego dnia Forum zapraszamy do udziału w branżowym bankiecie, na którym spotkają Państwo zarówno prelegentów, jak i uczestników Forum. Będzie to okazja do swobodnych dyskusji i wymiany kontaktów biznesowych w nieformalnej atmosferze.

Na koktajl zapraszamy do Bank Club, przy ulicy Mazowieckiej 14, o godz. 20.00. Czekamy na Państwa z wyjątkowymi niespodziankami.


8 października 2014

09:00

Rejestracja, poranna kawa

ROZWIĄZANIA INFRASTRUKTURY MAGAZYNOWEJ

09:30

Rynek magazynów w Polsce.

dr inż. Aleksander Niemczyk, z-ca dyrektora ds. rynku, Instytut Logistyki i Magazynowania

Wprowadzenie do bloku.

09:40

Panel dyskusyjny - Innowacyjne rozwiązania infrastruktury magazynowej

Moderator: dr inż. Aleksander Niemczyk, z-ca dyrektora ds. rynku, Instytut Logistyki i Magazynowania, Paneliści: Kamil Szymański, Business Development Manager, Dział Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych JLL; Marcin Figlarek, Konsultant ds. logistyki i systemów WMS, Consafe Logistics; Tomasz Grabiak, Prezes Zarządu, Logzact; Jan Barbasiewicz, Dyrektor w dziale powierzchni logistycznych i przemysłowych, Colliers International; Monika Hapter, Kierownik Rozwoju Logistyki w DB Schenker Logistics w Polsce

Widoczna dynamika rozwoju rynku usług magazynowych wymusza szybki rozwój technologii i poszukiwanie jak najlepszych rozwiązań. Dlatego coraz częściej stawiamy sobie pytania:

  • Czym jest współczesne magazynowanie i jakie dodatkowe korzyści można osiągnąć dzięki innowacjom wdrażanym w magazynie?
  • Jakie nowoczesne urządzenia technologiczne wyposażenia magazynów warto zastosować?
  • Na co wskazuje analiza rynku powierzchni logistycznych?
  • Czy znalezienie odpowiedniej powierzchni jest wyzwaniem?
  • Co jeśli żaden istniejący obiekt nie odpowiada oczekiwanym potrzebom?
  • Jak zmieniło się podejście deweloperów do niestandardowych powierzchni logistycznych?
10:20

Wymagania klientów na rynku magazynowym

Monika Hapter, Kierownik Rozwoju Logistyki w DB Schenker Logistics w Polsce

  • Jak zmieniały się wymagania klientów na rynku magazynowym:  wyzwania logistyczne  pod koniec XX wieku i aktualne oczekiwania klientów.
  • Jak spełnić wymagania współczesnego rynku.
  • Kierunek rozwoju usług logistycznych.

 

10:50

Magazyny - Wynajęte czy własne?

Rafał Kurzela, Dyrektor ds. Rozwoju Produkcji, Bakalland

CASE STUDY BAKALLAND

  • Analiza potrzeb logistycznych klienta.
  • Określenie zapotrzebowania logistycznego przedsiębiorstwa.
  • Zbadanie rynku logistycznego oraz możliwości logistyczne wybranych usługobiorców.
  • Sporządzenie podziału zadań między procesami wewnętrznymi a zleconymi na zewnątrz.

 

11:30

Przerwa na kawę

11:55

Wdrażanie automatyzacji w logistyce- Samoobsługowy odbiór paliw w terminalach Grupy Kapitałowej Grupy LOTOS S.A.

Tomasz Michalczyk, Kierownik Zespołu, Biuro Optymalizacji i Zarządzania Infrastrukturą Logistyczną LI, Zespół ds. Automatyzacji Procesów Logistycznych LIP, Grupa LOTOS SA

CASE STUDY LOTOS

  • Zasady samoobsługowego odbioru paliw.
  • Wdrożone systemy zarządzania terminalami paliw.
  • Integracja systemów: SAP, Centralny System Spedycyjny oraz TAS.
  • Centralizacja struktur.

ZARZĄDZANIE DZIAŁEM LOGISTYCZNYM

12:40

Restrukturyzacja działu dystrybucji w firmie usługowej

Jędrzej Jeziorowski, kierownik projektów, Berendsen Textile Service

CASE STUDY BERENDSEN TEXTILE SERVICE

  • Rozpoznanie potrzeb, wdrożenie quick-wins, współpraca z międzynarodową strukturą wewnętrzną firmy.
  • Zmiana mentalności zespołu poprzez stosowanie nowoczesnych narzędzi pracy.
  • Ufaj i sprawdzaj, czyli Mobilny System Wsparcia Dystrybucji.
  • Doceniaj, motywuj i rozliczaj pracowników.
13:20

PANEL DYSKUSYJNY: Wyzwania rynku pracy na tle rozwoju logistycznego

Moderator: Beata Trochymiak, wydawca i redaktor naczelna portalu Pracujwlogistyce.pl; Paneliści: Małgorzata Hornig, HR dyrektor, ID Logistics Polska SA; Miłosław Hetnał, HR manager Poland & Czech Republik, CEVA Logistics Poland Sp. z o.o.; Adriana Zielińska, HR manager, Optima Sp. z o.o.; Andrzej Wątrobiński, dyrektor personalny na Europę Południową i Wschodnią, FIEGE Sp. z o.o.

  • Czy rynek pracy nadąża za tym rozwojem?
  • Na ile zapotrzebowanie na pracowników jest proporcjonalne do wielkości rynku logistycznego?
  • Jakie są perspektywy jego rozwoju?
  • Jak przygotować kadrę do rosnącego zapotrzebowania na usługi logistyczne i jakie jest znaczenie kadr dla konkurencyjności usług logistycznych?

Patronem merytorycznym panelu jest Pracujwlogistyce.pl.

14:00

Przerwa na lunch

15:00

WARSZTATY: SESJE RÓWNOLEGŁE

AKADEMIA MENEDŻERA LOGISTYKI - Specjalistyczny trening menedżerski

Uczestnicy mają możliwość wyboru spośród pięciu sesji równoległych: Warsztat 1, Warsztat 2, Warsztat 3, Warsztat 4; Warsztat 5

NETWORKING (BIZNES) rozwiązywanie w zespołach pod okiem ekspertów indywidualnych problemów, z którymi borykają się uczestnicy warsztatów. Formuła ma na celu pokazywanie najlepszych praktyk na rynku. Zawiera elementy konstruktywnych i inspirujących komunikatów zwrotnych, miniwykładów, case studies, burzy mózgów.

UWAGA ! Liczba miejsc na warsztatach jest ograniczona. Prosimy o deklarację uczestnictwa w formularzu rejestracyjnym w polu "UWAGI".

SESJE RÓWNOLEGŁE

Seminarium 1: The Fresh Connection – budowanie postaw w łańcuchu dostaw.

Konrad Grondek; CPIM Associate Instructor; MPM Productivity Management Sp. z o.o.

The Fresh Connection (TFC) to innowacyjna symulacja ‘web-based business’ angażująca uczestników w podejmowanie strategicznych decyzji w procesie zarządzania przedsiębiorstwem produkującym soki owocowe. Wirtualna firma stoi w obliczu spadku wydajności, kierownictwo musi jak najszybciej wydostać ją z kłopotów. To środowisko wysokiego ciśnienia, w którym skuteczne zarządzanie łańcuchem dostaw jest kluczem do sukcesu. Zrozumienie połączeń między poszczególnymi funkcjami i współpraca są kluczowymi elementami sukcesu całego przedsiębiorstwa.

Decyzje do podjęcia przez uczestników symulacji są tożsame z rzeczywistymi dylematami z którymi pracownicy spotykają się w codziennej pracy. Uczestnicy reprezentują cztery piony firmy: sprzedaż, zakupy, łańcuch dostaw i finanse.

Warsztat oparty na formule Voting Session polecany przede wszystkim:

  • firmom produkcyjnym, które mają problem z realizacją strategii firmy na poziomie taktycznym
  • firmom borykającym się z myśleniem silosowym, nie potrafiącym utworzyć połączeń pomiędzy rolami w łańcuchu wartości
  • firmom chcącym optymalnie współpracować ze swoimi odbiorcami, w celu zwiększenia także ich efektywności

Czas trwania: 90 – 120 minut (liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń)


Seminarium 2: Efektywne planowanie zintegrowane – Case Study

UWAGA: BRAK WOLNYCH MIEJSC!

Bogusz Dworak, CPIM Lead Instructor; MPM Productivity Management Sp. z o.o. Dariusz Dudek, Szef działu planowania i zarządzania produktem; NordGlass Sp. z o.o.

W trakcie warsztatu skupimy się na efektywnej organizacji procesów planistycznych na przykładzie konkretnej firmy produkcyjnej.

Formuła oparta na studium przypadku pozwala uczestnikom aktywnie wziąć udział w analizie oraz wypracowaniu rozwiązań. W trakcie warsztatu przewidziany jest czas na prezentacje przygotowanych w zespołach rekomendacji oraz ich konfrontację z rozwiązaniami, po które sięgnęła omawiana firma. Zaplanowane są również dyskusje, aby umożliwić wymianę doświadczeń i jeszcze efektywniejsze zdobywanie wiedzy i dzielenie się dobrymi praktykami.

Na przykładzie omawianego Case Study skupimy się na udzieleniu odpowiedzi na następujące pytania

  • jak efektywnie zorganizować prognozowanie, gdy firma oferuje bardzo szeroką gamę produktów?
  • jak zapewnić wysoki poziom dostępności wyrobów i zadbać o optymalne wykorzystanie ograniczonych zasobów produkcyjnych?
  • jaki plan MPS sprzyja dotrzymaniu priorytetów firmy?
  • jak powiązać prognozowanie i planowanie produkcji z planowaniem dostaw surowców i kluczowych komponentów?
  • jak zadbać o wysoki poziom obsługi klienta, utrzymując kontrolę nad poziomem zapasów?
Czas trwania: 90 minut (grupa maximum 25 osób)


Seminarium 3: Od redukcji kosztów do poprawy produktywności magazynu – Case Study

UWAGA: BRAK WOLNYCH MIEJSC!

Marek Repiński, Warehouse Management & Inventory Control Consultant; MPM Productivity Management Sp. z o.o.

Na podstawie konkretnego przykładu firmy produkcyjnej przeprowadzony zostanie miniwarsztat ukierunkowany na efektywną organizację procesów gospodarki magazynowej pod kątem wzrostu produktywności pracy magazynu.

Formuła warsztatu oparta na realnej sytuacji pozwoli uczestnikom zanalizować i zaproponować własne rozwiązania, które podczas prezentacji i dyskusji zostaną omówione i porównane z przyjętymi przez firmę rozwiązaniami. Podczas warsztatu możliwa będzie otwarta wymiana doświadczeń, pomysłów i dobrych praktyk z innymi uczestnikami.

Na przykładzie omawianego Case Study, skupimy się na przeanalizowaniu następujących zagadnień

  • co zaburza efektywność procesów gospodarki magazynowej?
  • w jaki sposób zapewnić wysoki poziom dostępności komponentów przy równoczesnym ograniczaniu zasobów?
  • jakie dziedziny zarządzane przez inne działy firmy sprzyjają poprawie efektywności procesów magazynowych?
  • jakich narzędzi użyć do analizy danych i poprawy produktywności pracy magazynu?
  • jak zadbać o wysoki poziom obsługi klienta, utrzymując pożądane koszty?
Czas trwania: 90 minut (grupa maximum 25 osób)


Seminarium 4: SOP - praktyczne aspekty wdrożenia

Tomasz Sokołowski, Consultant, MPM Productivity Management Sp. z o.o.

UWAGA: BRAK WOLNYCH MIEJSC!

S&OP (Sales & Operations Planning Planowanie Sprzedaży i Operacji) jest jednym z kluczowych sposobów planowania zintegrowanego w przedsiębiorstwie. Można przyjąć, że od niego zależy aż połowa korzyści płynących z zarządzania łańcuchem dostaw. Technicznie plan ten jest bardzo prosty - prawie 75% firm na świecie wykorzystuje do jego prowadzenia arkusze kalkulacyjne i w zdecydowanej większości z nich to narzędzie najlepiej się sprawdza. Jednak w większości wypadków proces S&OP nie działa tak jak powinien… Dlaczego?

Podczas proponowanego warsztatu chcielibyśmy przedstawić dobre praktyki związane z wdrożeniem S&OP w przedsiębiorstwie. Na podstawie interaktywnego case study skoncentrujemy się na takich zagadnieniach:

  • analiza stanu zastanego - czy w firmie jest już proces S&OP? Czy i jak funkcjonuje?
  • czy SOP koncentruje się na strategicznych problemach istotnych dla większości uczestników? Na czym powinien się skupić, by być bardziej efektywnym?
  • jak tworzone jest grupowanie produktów, plan produkcji i zapasów?
  • czy prognozie możemy ufać? Jak sygnalizować zagrożenia związane z popytem?
  • jak weryfikować, które zasoby są przeciążone?
  • czy wiemy, jak będzie wyglądać sytuacja finansowa firmy?

Analizowany wspólnie z uczestnikami przykład ma im przybliżyć drogę, jaką należy zaplanować, by w efekcie otrzymać sprawnie funkcjonujący proces SOP.

Czas trwania: 90 minut (grupa maximum 25 osób)

 

 

WARSZTAT 5: Symulator TFC w praktyce – jak poprawić komunikację w łańcuchu dostaw?

Zbigniew Sobkiewicz, CPIM Master Instructor;  MPM Productivity Management Sp. z o.o.; Sławomir Stańczak, Lean Lead Facilitator© Milwaukee School of Engineering (MSOE), Project Manager; SPX Flow Technology Poland Sp. z o.o.

Ocenia się, że 75% skuteczności zarządzania łańcuchem dostaw zależy od ludzi go tworzących. Jednocześnie w większości firm pierwszym zgłaszanym problemem jest komunikacja: koncentracja na celach wydziałowych, opóźnienia i niedokładności danych, ograniczone zaufanie. Za dużo energii traconej jest na tłumaczenia, walki wewnętrzne i na dublowanie zadań innych. Jak można to zmienić?

W firmie SPX został w tym roku przećwiczony jeden ze sposobów poprawiania komunikacji: The Fresh Connection. Jest to symulator łańcucha dostaw, w którym kilkuosobowe zespoły mogą doświadczyć szerokiego spojrzenia na firmę – od sprzedaży, przez planowanie, produkcję, zaopatrzenie aż po finanse.

Podczas proponowanych warsztatów zostaną przedstawione wnioski z zastosowania symulatora w „hartowaniu” zespołu, a uczestnicy warsztatów będą mogli je przetestować na demonstracyjnej wersji systemu szukając odpowiedzi na następujące pytania:

·         Jak znaleźć się w nowym środowisku?

·         Jaki wpływ na finanse mają podejmowane decyzje?

·         Jakie są powiązania pomiędzy działami?

·         Jak zorganizować pracę w zespole?

·         Jak sformułować i wybrać strategię?

·         Jak uczyć się na błędach?

Czas trwania: 90 – 120 minut (grupa maximum 25 osób)
16:30

Zakończenie Forum, wręczenie certyfikatów

Ogólne warunki uczestnictwa

A. Koszt uczestnictwa

1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w Wydarzeniu wynosi:

koszt uczestnictwa
1595.00 PLN (od 6 września 2014 do 7 października 2014)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23% - dotyczy wyłącznie wydarzeń płatnych)

B. Konferencje płatne

1. Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.

2. Wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl, stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.. Link do faktury pro forma jest standardowo wystawiany i wysyłany automatycznie na adres mailowy zgłaszającego po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

3. Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu wysłania zgłoszenia, ale nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.

4. Wpłaty należy dokonać na konto:
Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.
Kijowska 1
03-738 Warszawa
Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce
PL 14 2360 0005 0000 0045 5029 6371.

Jako tytuł przelewu prosimy podać
XI FORUM Polskich Menedżerów Logistyki POLSKA LOGISTYKA
oraz numer zgłoszenia.

5. W przypadku rezygnacji nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia obciążymy Państwa opłatą administracyjną w wysokości 20% opłaty za udział.

6. W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia pobierane jest 100% opłaty za udział.

7. Rezygnację z udziału należy przesyłać listem poleconym na adres Organizatora.

8. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w Wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

9. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

10. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.

C. Konferencje bezpłatne

1. Uczestnictwo w Wydarzeniu jest bezpłatne.

2. Bezpłatne uczestnictwo obejmuje prelekcje, materiały informacyjne, przerwy kawowe, lunch (jeśli jest zaplanowany).

3. Celem zgłoszenia swojego uczestnictwa w Wydarzeniu, Uczestnik proszony jest o kompletne wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl. Akceptacja zgłoszenia następuje poprzez wysłanie maila zwrotnego z linkiem aktywacyjnym.

4. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

5. Istnieje możliwość uczestnictwa w Wydarzeniu maksymalnie dwóch osób z jednej firmy.

6. Ilość miejsc jest ograniczona, o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia bez podania przyczyny.

D. Ochrona danych osobowych

1. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewnia poufność dotyczącą wszystkich danych przekazywanych w procesie rejestracji.

2. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. pozyskuje dane osobowe do celów marketingowych.

3. Przetwarzanie danych będzie zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 roku.

4. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) jest Bonnier Business Polska Sp. z o.o. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. , w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych.

5. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient/Abonent powinien kierować na adres: Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

6. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie konferencje.pb.pl. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania.

7. Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili prawo wycofania zgody (sprzeciwu) na przetwarzanie jego danych osobowych. Jeśli nie chcesz abyśmy przetwarzali twoje dane osobowe wyślij mail na adres sprzeciw@pb.pl albo pismo na adres Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

Informacje

Magdalena Marczak
Project Manager

T 22 333 98 40

F 22 333 97 78

m.marczak@pb.pl

szukaj



Kontakt

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zorganizować wspólnie z nami wydarzenie, zostać sponsorem, zamówić materiały konferencyjne, prosimy o kontakt:

22 333 97 77

konferencje@pb.pl

Newsletter

News

Referendum to zawsze ryzyko

Przez kilkadziesiąt lat,...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na wtorek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Najważniejsza jest stabilizacja

Samorządowi menedżerowie...
News

Zmienne humory ratingowych panów

Tym razem agencja S&P...
News

Kolejna duża inwestycja jest możliwa w Polsce

Lufthansa i GE zainwestują...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na...

Kontrakty terminowe na...
News

O czym ostrzega Snowden

To świeża historia, każdy pamięta doniesienia...
News

Walutowy listopad za nami, co dalej?

Skończył się listopad 2016...
Najlepsze blogi o biznesie