pb.pl

Prawo

VI FORUM DYREKTORÓW DZIAŁÓW PRAWNYCH

19-20.09.2013, Warszawa,
Hotel Polonia Palace

koszt uczestnictwa netto
2495.00 PLN (od 14 czerwca 2013 do 23 sierpnia 2013)
2995.00 PLN (od 24 sierpnia 2013 do 20 września 2013)

Forum. Zostań managerem przyszłości!

Szanowni Państwo,

w tym roku już po raz szósty zaprosimy Państwa do udziału w corocznym, największym spotkaniu prawników in-house – Forum Dyrektorów Działów Prawnych.

Od lat podczas naszego wydarzenia gromadzimy najznamienitsze osobistości i najlepszych ekspertów z branży. Podczas spotkania chcemy stworzyć jedyne w swoim rodzaju miejsce wymiany doświadczeń oraz przekazać niezbędną wiedzę, aby Dyrektorzy Działów Prawnych w polskich firmach stali się ekspertami cenionymi na arenie międzynarodowej.

Tegorocznej edycji towarzyszy motyw przewodni „Zostań managerem przyszłości”. Poprzez odpowiedni dobór tematów i nowatorską formułę zakładającą liczne sesje warsztatowe, chcemy podkreślić, jak ważne jest by Dyrektor Działu Prawnego był nie tylko prawnikiem, ale również dobrym managerem.

Forum Dyrektorów Działów Prawnych ma już swoją markę w środowisku prawniczym, która budowana była na przestrzeni lat. Każda kolejna edycja cieszyła się dużym zainteresowaniem i uznaniem uczestników reprezentujących największe i najprężniej działające firmy na polskim rynku.

Liczymy na Państwa obecność na VI Forum Dyrektorów Działów Prawnych. Zachęcamy do zarezerwowania terminu w kalendarzu już dziś!


Serdecznie zapraszamy
Agnieszka Lityńska - Project Manager
Magdalena Marczak - Project Manager

 

DLACZEGO WARTO WZIĄĆ UDZIAŁ:

  • Główne hasło wydarzenia - „Zostań managerem przyszłości” wskazuje kierunek, w którym powinni podążać dyrektorzy działów prawnych.
  • Formuła praktycy-praktykom gwarantuje przedstawienie gotowych rozwiązań, które mogą Państwo wdrożyć w swojej firmie.
  • Liczne sesje warsztatowe pozwolą Państwu poszerzyć wiedzę i zdobyć umiejętności w wybranym obszarze zainteresowań.
  • Wydarzenie od lat ma nieposzlakowaną opinię w środowisku prawniczym i gromadzi najlepszych ekspertów.
  • Forum daje niepowtarzalną okazję wymiany poglądów i nawiązania kontaktów z innymi przedstawicielami branży.

 

Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych:

Rewolucja technologiczna z jednej strony  i dynamiczne zmiany na coraz bardziej konkurencyjnym rynku usług prawnych - oto czynniki, z którymi przyjdzie  zmierzyć się nam - prawnikom w najbliższych latach. Wiedza, którą musimy mieć my - profesjonaliści przestanie być czynnikiem decydującym.
O sukcesie zdecydują dwa czynniki: szybkie dostosowanie się do zmieniającego otoczenia oraz umiejętności, których nie uczą nas w trakcie naszej edukacji prawniczej: tzw. soft skills. Profesjonalne komunikowanie się z klientem, przekonywanie do swoich racji i kompetencje negocjacyjne odegrają kluczową rolę w prawniczej karierze.
Prawnicy staną się menadżerami - menadżerami spraw swoich klientów w kancelariach, proaktywnymi menadżerami w  zarządzającymi nie tylko sprawami, działami, departamentami, ale i procesami wykraczającymi poza tradycyjne kompetencje prawników jak zarządzanie konfliktami.
Nadchodzi czas zmian. Są one szansą dla nas wszystkich.



O Partnerach

Deloitte Legal

Kancelaria prawnicza Deloitte Legal
posiada sieć biur w największych polskich miastach. Świadczymy kompleksowe usługi w zakresie wszystkich zagadnień prawnych mających wpływ na działalność przedsiębiorstw. W codziennej pracy korzystamy z zasobów globalnej sieci kancelarii prawniczych stowarzyszonych w Deloitte, co umożliwia nam realizację także międzynarodowych projektów.


Allen & Overy

Warszawskie biuro Allen & Overy zostało założone w 1991 r. jako jedna z pierwszych międzynarodowych kancelarii prawniczych. Obecnie jest jedną z większych międzynarodowych firm prawniczych w Polsce. Jesteśmy stałym doradcą krajowych i międzynarodowych banków i instytucji finansowych, korporacji oraz instytucji rządowych. Łączymy lokalną wiedzę i doświadczenie z umiejętnościami z zakresu zarządzania międzynarodowymi transakcjami, dzięki czemu nasi klienci otrzymują usługi o stałej jakości, a ich transakcje są skutecznie koordynowane. Biuro świadczy doradztwo prawne w zakresie prawa polskiego, angielskiego i unijnego we wszystkich głównych obszarach działalności Allen & Overy, tj. prawie handlowym i zagadnieniach korporacyjnych, bankowości i finansach a także rynkach kapitałowych.



O Patronach

Krajowa Rada Radców Prawnych (www.kirp.pl) to największy samorząd prawniczy w Polsce, grupujący obecnie ponad 31 tysięcy radców prawnych i 10 tysięcy aplikantów radcowskich. Na terenie kraju funkcjonuje 19 Okręgowych Izb Radców Prawnych, na czele których stoją dziekani rad.
Krajową Radą Radców Prawnych kieruje Maciej Bobrowicz - Prezes KRRP. Wiceprezesami są: Dariusz Sałajewski, Jan Łoziński, Włodzimierz Chróścik oraz Piotr Bober, a Sekretarzem KRRP jest Ewa Stompor-Nowicka.
Przy KRRP funkcjonuje Centrum Mediacji Gospodarczej (www.cmg.kirp.pl). Jest niezależnym działającym non- profit centrum, którego misją jest pomoc przedsiębiorcom w rozwiązywaniu konfliktów pozasądowych w drodze mediacji.

Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw (PSPP) działa na polskim rynku od 2010 roku i jest jedynym stowarzyszeniem reprezentującym interesy prawników in-house, czyli prawników zatrudnionych w przedsiębiorstwach. Podobnie jak ma to miejsce w innych krajach europejskich, Stowarzyszenie odpowiada na potrzebę integracji tego środowiska zawodowego.
Jednym z głównych celów PSPP jest umożliwienie bezpośrednich kontaktów osobom, które odpowiadają za działy prawne w korporacjach. Wśród członków Stowarzyszenia są przedstawiciele największych polskich firm: banków, firm motoryzacyjnych, farmaceutycznych, wydawnictw, firm z branży spożywczej, budowlanej, IT i telekomunikacji. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, swą działalność statutową PSPP opiera w głównej mierze na organizacji spotkań merytorycznych oraz integracyjnych.

Partnerzy

Partner

Patron

Patron Medialny

19 września 2013

08:30

Rejestracja uczestników, poranna kawa

09:00

Oficjalne rozpoczęcie VI Forum Dyrektorów Działów Prawnych

Maciej Bobrowicz, prezes Krajowej Rady Radców Prawnych

09:10

Innowacje w dziale prawnym – system autoryzacji umów (case study)

Waldemar Koper, dyrektor ds. prawnych, Kompania Piwowarska SA, prezes, Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw

10:00

Zarządzanie działem prawnym - dobry zespół to podstawa

Piotr Bielarczyk, dyrektor zarządzający, Pion prawny, Poczta Polska SA

  • Zarządzanie zespołem w procesie zmian i w kryzysie
  • Kogo i kiedy zatrudniać - jak złowić perły na rynku pracy
  • Ścieżki kariery, rozwój pracowników - inwestycja w pracowników zwróci się z nawiązką
  • Dobry manager - jak z powodzeniem łączyć wiele ról?
  • Collective action - każdy pracownik pracuje na wspólny sukces
  • Nie samymi paragrafami człowiek żyje – prawnicy in-house wsparciem celów biznesowych i strategicznych przedsiębiorstw
10:50

Przerwa na kawę i dyskusje w kuluarach

11:15

Jak zorganizować dział prawny obsługujący grupę spółek

Paweł Borek, Legal Counsel, Implix

  • Jak szeroki może być zakres obsługi przez wewnętrzny dział prawny
  • Organizacja działu – specjalizacja czy uniwersalność prawnika
  • W jaki sposób ustalać priorytety – kolejność wykonywania zadań w sytuacji gdy obsługuje się kilka podmiotów
  • Podmiot z Polski prowadzący działalność wyłącznie poza Polską – wyzwania stojące przed prawnikiem
  • Kiedy należy  outsourcować? W jaki sposób dobierać  do współpracy zewnętrznych prawników
11:45

"Użytkownik Pracodawca lubi stronę: Media społecznościowe". Granice prywatności kandydatów do pracy, pracowników i wyzwania dla pracodawców.

Bartosz Andruszaniec,radca prawny, Allen & Overy, A. Pędzich Sp. k.

12:05

BIZNES a dział prawny

Joanna Krukowska-Korombel, dyrektor, Departament prawny, TAURON Polska Energia SA

  • Jak nie być na końcu układu pokarmowego
  • Jak zrozumieć swój BIZNES i jak sprawić by BIZNES rozumiał dyrektora działu prawnego
  • Jak i kiedy można współuczestniczyć przy tworzeniu biznesu
  • Dyrektor jako inspirator zmian
  • Dział prawny jako wsparcie strategii biznesowej, a nie „kula u nogi” managerów
13:05

Przerwa na lunch

Panel dyskusyjny

14:00

Innowacyjny Dyrektor Działu Prawnego - kim jest i jak nim zostać

Moderator: Waldemar Koper, dyrektor ds. prawnych, Kompania Piwowarska SA, prezes, Polskie Stowarzyszenie Prawników Przedsiębiorstw


Paneliści:

  • Maria Pertek, radca prawny, dyrektor, Dział prawny, Work Service SA
  • Małgorzata Klukowska - Szaniawska, Head of Legal Services Central Europe, DP DHL
  • Adam Grześkiewicz, dyrektor, Departament prawny, Bank DnB NORD Polska SA
  • Wojciech Kowalewski, członek zarządu, dyrektor, Dział prawny, Siemens
  • Maciej Ozdowski, Legal Director, Colgate Palmolive Poland
15:00

Marketing i PR w dziale prawnym

Grzegorz Furgał, dyrektor, Biuro prasowe, Krajowa Rada Radców Prawnych

  • Branding zespołu prawnego - jak zbudować autorytet
  • Jak tworzyć swoją markę w firmie i na rynku
  • Obecność firmy i prawników w social media - na co zwrócić szczególną uwagę i czego unikać
  • Wystąpienia publiczne, reprezentowanie spółki w mediach i na spotkaniach zewnętrznych
  • Jak mówić w językach innych działów
15:40

Przerwa na kawę i dyskusje w kuluarach

16:00

Compliance – odrębny dział czy część działu prawnego?

Łukasz Nowakowski, dyrektor, Dział prawny i compliance na Europę Środkowowschodnią, Bayer Sp. z o.o.

  • Szanse i obowiązki
  • Risk management - kiedy podjąć ryzyko, a kiedy zrezygnować
  • Pozwy grupowe - jak ich uniknąć i jak się do nich przygotować
16:30

Corporate Governance w relacjach dział prawny - biznes

Dr Artur Adamek, radca prawny, Bank Pekao SA

  • Kształtowanie relacji z biznesem – wypracowanie modelu wsparcia prawnego (komunikacja i język współpracy)
  • Spójność opinii prawnych działu prawnego wartością dodaną dla biznesu
  • Prawnik w biznesie a prawnik dla biznesu – granice między zrozumieniem biznesu a utożsamianiem się z nim
  • Przenoszenie ryzyka podjęcia decyzji między działem prawnym a biznesem
  • Ocena działu prawnego przez biznes jako potencjalna wytyczna zmian w dziale prawnym
17:30

Koktajl

Wspólne spotkanie prelegentów i uczestników w kuluarach przy lampce wina jest unikalną szansą na swobodne dyskusje i nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

20 września 2013

08:30

Rejestracja uczestników, poranna kawa

09:00

Powitanie uczestników

09:05

How to manage legal department in diverse environment

Ivana Kollarova, Senior Legal Director CE, Reckitt Benckiser

09:50

Jeszcze raz o mediacji - czyli dlaczego za 10 lat Wasze togi nie będą Wam już potrzebne

Jacek Kosuniak, zastępca dyrektora, Biuro prawne, PKN ORLEN SA

  • Narodziny fenomenu - rozwój mediacji w USA i Europie Zachodniej
  • Mediacja na świecie w liczbach
  • Perspektywa Polski - co należy poprawić w prawie krajowym
  • Skąd się biorą mediatorzy
  • Case study
  • Jak mediacja zmieni kształt rynku usług prawnych i sposób myślenia o stosowaniu prawa
  • … i kto na tym zyska oraz jak na tym nie stracić
10:25

Przerwa techniczna na zmianę sal

Warsztat I - wybierz dziedzinę prawa, którą chcesz lepiej poznać

10:30

Sesje równoległe do wyboru

Prawo ochrony konkurencji Prawo międzynarodowe
Izabela Wiśniewska, Head of
Legal Department, INDITEX
Dominik Wolski, dyrektor, Dział prawny, Jeronimo Martins Polska SA
  • Nowelizacja ustawy - na co zwrócić szczególną uwagę
  • Ochrona znaków towarowych ma polskim i europejskim rynku - jednolity patent europejski
  • Zmiany ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych
  • UOKiK - obowiązki kontrolowanego i prawa kontrolującego
  • Jak zorganizować pracę działu prawnego w firmie międzynarodowej
  • Międzynarodowe transakcje handlowe
  • Prawo międzynarodowe a zagraniczna ekspansja przedsiębiorstwa
  • Systemy prawne rynków wschodzących - jak uchronić firmę przed ewentualnymi zagrożeniami
11:40

Przerwa na kawę i dyskusje w kuluarach

Warsztat II

12:00

Sesje równoległe do wyboru

Ludzie a organizacja cz. I
Przedsiębiorstwo czy wydawnictwo – relacje z mediami dla prawników
Joanna Sztandur, partner zarządzający,
SuccessfulHR.com
Łukasz Sławatyniec, adwokat, Managing Associate, Deloitte Legal
  • Praktyczne wskazówki jak budować efektywny zespół – ocena potrzeb (wielkość i skład zespołu, mapa kompetencji)
  • Jak motywować zespół
  • Jak zarządzać sytuacją konfliktową, aby przekształcić ją w zaletę
  • Różnorodne podejścia do planowania kariery:  jak planować karierę członkom zespołu i jak przygotować swoich następców (sukcesja)
  • Kiedy strona internetowa spółki albo wewnętrzny biuletyn podlega rejestracji
  • Zasady rozmowy z dziennikarzami i ochrona tajemnicy
  • Kiedy autoryzacja tekstu jest obowiązkowa i jak uczynić ją skuteczną
  • Zarządzanie sytuacją kryzysową
  • Skuteczne sposoby reakcji na publikacje prasowe
13:15

Przerwa na lunch

Warsztat III

14:15

Sesje równoległe do wyboru

Ludzie a organizacja cz. II
Prawo internetowe
Joanna Sztandur, partner zarządzający, SuccessfulHR.com Agnieszka Dzięgielewska-Jończyk, Legal Counsel, Hewlett-Packard; Tomasz Koryzma, CMS Cameron McKenna
  • Jak skutecznie wyznaczać cele (praktyczne narzędzia i wskazówki) i jak zarządzać procesem ustalania i monitorowania celów
  • Proces delegowania (co można delegować, jak, komu i kiedy: zarządzanie delegowanymi zadaniami)
  • Jak podnieść wydajność zespołu poprzez umiejętne zarządzanie zasobami ludzkimi
  • Jurysdykcyjność - jakie prawo ma zastosowanie do usług świadczonych przez internet
  • Zasady świadczenia usług drogą internetową
  • Spamming
  • Korzystanie z danych osobowych użytkowników usług internetowych
  • Wykorzystanie własności intelektualnej dostępnej w internecie
15:40

Przerwa techniczna na zmianę sal

15:45

Prawo – Compliance – Etyka. Czy zgodnie z prawem zawsze znaczy etycznie?

Piotr Marucha, radca prawny, General Counsel i prokurent, ABB Sp. z o.o.

  • Czy same przepisy nie wystarczą
  • Czy etyka biznesu jest tylko jedna
  • Czy etyka biznesu się opłaca i kto za nią odpowiada
  • Etyka biznesu a ocena ryzyka
  • Jak zmierzyć "etyczność" organizacji
16:15

Oficjalne zakończenie Forum, wręczenie certyfikatów

Ogólne warunki uczestnictwa

A. Koszt uczestnictwa

1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w Wydarzeniu wynosi:

koszt uczestnictwa
2495.00 PLN (od 14 czerwca 2013 do 23 sierpnia 2013)
2995.00 PLN (od 24 sierpnia 2013 do 20 września 2013)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23% - dotyczy wyłącznie wydarzeń płatnych)

B. Konferencje płatne

1. Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.

2. Wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl, stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.. Link do faktury pro forma jest standardowo wystawiany i wysyłany automatycznie na adres mailowy zgłaszającego po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

3. Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu wysłania zgłoszenia, ale nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.

4. Wpłaty należy dokonać na konto:
Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.
Kijowska 1
03-738 Warszawa
Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce
PL 14 2360 0005 0000 0045 5029 6371.

Jako tytuł przelewu prosimy podać
VI FORUM DYREKTORÓW DZIAŁÓW PRAWNYCH
oraz numer zgłoszenia.

5. W przypadku rezygnacji nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia obciążymy Państwa opłatą administracyjną w wysokości 20% opłaty za udział.

6. W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia pobierane jest 100% opłaty za udział.

7. Rezygnację z udziału należy przesyłać listem poleconym na adres Organizatora.

8. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w Wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

9. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

10. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.

C. Konferencje bezpłatne

1. Uczestnictwo w Wydarzeniu jest bezpłatne.

2. Bezpłatne uczestnictwo obejmuje prelekcje, materiały informacyjne, przerwy kawowe, lunch (jeśli jest zaplanowany).

3. Celem zgłoszenia swojego uczestnictwa w Wydarzeniu, Uczestnik proszony jest o kompletne wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl. Akceptacja zgłoszenia następuje poprzez wysłanie maila zwrotnego z linkiem aktywacyjnym.

4. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

5. Istnieje możliwość uczestnictwa w Wydarzeniu maksymalnie dwóch osób z jednej firmy.

6. Ilość miejsc jest ograniczona, o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia bez podania przyczyny.

9. Nieodwołanie zgłoszenia na najpóźniej 2 dni wcześniej i niewzięcie udziału w Wydarzeniu powoduje obciążenie kosztem w wysokości 100 zł brutto.

D. Ochrona danych osobowych

1. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewnia poufność dotyczącą wszystkich danych przekazywanych w procesie rejestracji.

2. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. pozyskuje dane osobowe do celów marketingowych.

3. Przetwarzanie danych będzie zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 roku.

4. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.) jest Bonnier Business Polska Sp. z o.o. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. , w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych.

5. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient/Abonent powinien kierować na adres: Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

6. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie konferencje.pb.pl. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania.

7. Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili prawo wycofania zgody (sprzeciwu) na przetwarzanie jego danych osobowych. Jeśli nie chcesz abyśmy przetwarzali twoje dane osobowe wyślij mail na adres sprzeciw@pb.pl albo pismo na adres Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

Informacje

Tomasz Jakubiak
Product Manager

T 22 333 97 51

F 22 333 97 78

konferencje@pb.pl

szukaj



Kontakt

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zorganizować wspólnie z nami wydarzenie, zostać sponsorem, zamówić materiały konferencyjne, prosimy o kontakt:

22 333 97 77

konferencje@pb.pl

Newsletter
Ekobiznes