WIEDZA KLASY BIZNES - Konferencje, warsztaty i szkolenia Pulsu Biznesu
Zdobywaj praktyczną i aktualną wiedzę, dzięki wydarzeniom "Pulsu Biznesu".
Nawiąż kontakt z najlepszymi profesjonalistami na rynku i odkryj wszystkie tajemnice biznesu.
Lista wydarzeń
Przeczytaj w strefie wiedzy
- Re-commerce: przyszłość handlu, trendy na najbliższe lata2024-01-10T12:46:56ZWspółczesny świat handlu doświadcza dynamicznych zmian, z których jednym z najbardziej znaczących jest rozwój sektora re-commerce. Znany także jako handel związany z ponowną sprzedażą wcześniej zakupionych przedmiotów, re-commerce zyskuje na popularności, stając się kluczowym elementem rynku e-commerce. Według ankiety przeprowadzonej na LinkedIn, aż 32% respondentów wskazało na re-commerce jako istotny segment rynku.
- Dezynsekcja e-commerce, pozbądź się szkodników2023-12-19T11:37:02ZProwadząc handel w Internecie, mamy świadomość, że nie każdy odwiedzający witrynę to realna osoba. W statystykach mogą być rejestrowane nietypowe zachowania i odwiedziny, które nie są dziełem człowieka. To fikcyjny, zautomatyzowany ruch (Invalid Traffic - IVT) generowany przez m.in. boty i automaty.
- Transformacja cyfrowa i jej wpływ na Customer i Employee Experience2023-04-26T14:42:19ZCyfryzacja odmieniana jest ostatnio przez wszystkie przypadki. Ale zastanówmy się przez chwilę… przecież cyfryzacja nie jest celem samym w sobie. To jaki jest cel? Zaryzykuję stwierdzenie, że celem są dobre doświadczenia naszych klientów i pracowników, które w efekcie przekładają się na sukces firmy.
- Własny sklep czy marketplace? Branżowe wyzwanie e-sprzedawców2023-03-22T12:37:18ZLiczba sklepów internetowych w Polsce wzrosła na koniec 2022 r. o 10,7 proc., do 57,9 tys. – wynika z danych Dun & Bradstreet Poland. O ile dynamika wzrostu jest nieco wolniejsza niż we wcześniejszych latach, o tyle jedno jest pewne - e-commerce to jeden z najlepiej i najszybciej rozwijających się segmentów handlu. Na co zatem postawić – własny e-sklep czy globalny marketplace, by internetowe przedsięwzięcie okazało się sukcesem?
- Rozliczanie transakcji w cross-border e-commerce. Czy musi być drogo?2023-03-14T09:15:34ZKoszty nawet dwukrotnego przewalutowania, długi czas oczekiwania na spływ środków, wysokie opłaty za prowadzenie rachunku czy wreszcie mitręga związana z żmudną weryfikacją firmy zakładaniu kont walutowych za granicą – to realne problemy, które znacznie obniżają rentowność e-commerce na zagranicznych rynkach. Ale trudności można pokonać - przekonuje Jakub Makurat, Country Manager Ebury na Polskę, Czechy, Słowację i kraje bałtyckie.
- Konsolidacja, decentralizacja i cyfryzacja. Najważniejsze zadania dla logistyki2023-03-03T11:14:57ZDrogie paliwo, rosnące oczekiwania klientów i troska o klimat - przed branżą logistyczną nowe wyzwania. Najlepiej poradzą sobie jak zwykle najbardziej elastyczne firmy. Droga do sukcesu? Konsolidacja, decentralizacja i cyfryzacja - przekonuje Łukasz Zembowicz z DPD Polska.
- Polskie e-sklepy szturmują zagraniczne rynki. Jakie widzą bariery dla ekspansji?2023-02-23T11:32:22ZW 2022 r. blisko połowa polskich e-sklepów rozpoczęła działalność na co najmniej jednym rynku zagranicznym. Choć ekspansja poza Polską jest celem co piątego przedsiębiorcy, wielu z nich nadal obawia się wyzwań związanych z logistyką, regulacjami prawnymi i płatnościami za zakupy.
- Jak skuteczniej sprzedawać online za granicą. Branża e-commerce przed wielką szansą2023-02-13T11:39:10ZUdział e-commerce w sprzedaży detalicznej w Polsce rósł niezwykle dynamicznie w ostatnich latach. W 2023 roku analitycy prognozują powrót to dynamiki sprzed pandemii - około 12 proc. Na rozwój polskiego e-handlu ogromną presję od kilku miesięcy wywiera jednak rosnąca inflacja. Coraz wyższe koszty produktów i realizacji zamówień to poważne ryzyka dla polskich sklepów internetowych. Szansą jest ekspansja na europejskie i światowe rynki.
- Jak oszczędzać dzięki zakupom w firmie? Sprawny proces zakupowy2021-01-29T14:35:47ZOdpowiednie zarządzanie zakupami pełni ważną funkcję w każdym przedsiębiorstwie. Optymalny proces zakupowy może być źródłem sporych oszczędności i dawać przewagę nad konkurencją.
- Jak kompleksowo zbadać i ocenić efektywność działań Content Marketing2020-09-10T10:52:58ZW świecie data driven, w którym podejmuje się decyzje biznesowe w oparciu o dane - również i content marketing musi się poddać badaniu skuteczności i udowodnić swoją efektywność.
- SEO sklepu internetowego - część pierwsza: optymalizacja on-page w e-commerce2020-09-08T09:13:15ZPrzedsiębiorców i marketerów kuszą reklamy oprogramowania i usług obiecujące, że za pomocą kilku kliknięć skonfigurujesz w pełni funkcjonalny sklep internetowy i zaczniesz sprzedawać online. Z poniższego poradnika dowiesz się, na co w pierwszej kolejności zwrócić uwagę, aby stawiając sklep internetowy, docierać do klientów poszukujących w Internecie produktów znajdujących się w Twojej ofercie.
- Dlaczego lubię artykuły sponsorowane i jak wykorzystać je w działaniach SEO i PR? - krótki wstęp do Link Buildingu2020-08-20T12:43:37ZJak reklamy piwa przy mistrzostwach świata, spoty suplementów diety w telewizji śniadaniowej, czy Krzysztof Hołowczyc w… we właściwie każdej reklamie, są połączenia, które idealnie do siebie pasują. Dziś powiem o jednym z moich ulubionych marketingowych duetów, czyli artykułach sponsorowanych w SEO, bo łączą one dwie, zdawałoby się różne dziedziny, które bardzo lubię: Link Building, należący do taktyk SEO, z budową wizerunku, czyli działaniem podejmowanym w ramach szeroko rozumianego Public Relations.
- Jak zaplanować współpracę pomiędzy marketingiem a sprzedażą?2020-08-18T12:46:12ZJak zwiększyć sprzedaż? Zastanawiają się nad tym zarządy spółek i szefowie sprzedaży. Dlaczego tak rzadko angażują Marketing w tworzenie strategii? Nadal pokutuje przekonanie, że Marketing to centrum kosztów, a nie generowania sprzedaży. Wydaje się, że tylko B2C e-commerce może przynosić zyski. Nic bardziej mylnego.
- Personalizacja komunikacji marketingowej: 3 płaszczyzny, które musisz uwzględnić2020-08-03T07:48:54ZPo prawie 18 latach pracy w branży marketingowej wciąż zaskakuje mnie, jak powierzchownie specjaliści traktują kwestię personalizowania kampanii. W dobie coraz silniejszego oczekiwania w pełni indywidualnego doświadczania marki ze strony klientów, rozpoczęcie wiadomości od przyjaznego “Cześć Krzysztof!” już dawno przestało być wystarczające.
- Marketing Automation: 5 dobrych praktyk i 3 popularne błędy2020-07-17T09:18:31ZJakie są najczęściej popełniane błędy w automatyzacji działań marketingowych? Czy możemy wyróżnić listę dobrych praktyk, których powinniśmy się na co dzień trzymać?