pb.pl

Zarządzanie

ASI - Alternatywna Spółka Inwestycyjna

23.11.2017, Warszawa,
Hotel Bristol, ul. Krakowskie Przedmieście 42/44

koszt uczestnictwa netto
1295.00 PLN (od 24 października 2017 do 23 listopada 2017)

Warsztaty. Nawet do 10 mln zł i 5 lat więzienia grozi zarządowi za brak rejestracji ASI i działalność bez wymaganego zezwolenia.

Dziękujemy za tak duże zainteresowanie Warsztatem ASI- Alternatywna Spółka Inwestycyjna. Z uwagi na brak wolnych miejsc, rejestracja on-line została zakończona. Niebawem poinformujemy Państwa o nowym terminie, Jeśli chcą Państwo uzyskać więcej informacji prosimy o kontakt z Rafałem Przyborkiem: r.przyborek@pb.pl, 22 333 97 77.


W dniu 4 czerwca 2016 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o funduszach inwestycyjnych. Nowelizacja jest wynikiem implementacji do prawa krajowego Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2001/61/UE. Jedną z kluczowych dla sektora innowacyjnego zmian, wynikających z powyższej nowelizacji, jest wprowadzenie do prawa polskiego nowej kategorii podmiotów, Alternatywnej Spółki Inwestycyjnej (ASI), podległej nadzorowi KNF.


Wprowadzenie kategorii ASI jest równoznaczne z poddaniem pod nadzór KNF dotychczas nieregulowanej działalności funduszy VC/PE, prowadzących działalność w formie spółek prawa handlowego (w tym spółek kapitałowych oraz osobowych), w tym także funduszy, które lokują aktywa pozyskane od inwestorów w przedsięwzięcia typu startup. Podjęcie  tej działalności wymaga obecnie uzyskania zezwolenia KNF lub – w przypadku funduszy o mniejszej kapitalizacji – wpisu do rejestru Zarządzających ASI, prowadzonego przez KNF.


Warsztat adresowany jest do wszystkich tych podmiotów, które zamierzają podjąć lub prowadzą działalność obejmującą inwestowanie aktywów pozyskanych od wielu inwestorów, w celu ich lokowania w interesie tych inwestorów zgodnie z przyjętą polityką inwestycyjną.


Podczas warsztatu omówione zostaną w szczególności:

  • zasady doboru optymalnej struktury działalności funduszu, uwzględniając przy tym przepisy obowiązującego i będącego na etapie prac legislacyjnych ustawodawstwa w zakresie wspierania innowacyjności
  • szczegóły procedury rozpoczęcia działalności alternatywnej spółki inwestycyjnej i jej zarządzającego
  • obowiązujące regulacje w zakresie nadzoru nad działalnością zarządzających alternatywnymi spółkami inwestycyjnymi
  • sankcje w przypadku naruszenia ustawowych reguł w zakresie organizacji działalności odpowiadającej działalności zastrzeżonej dla ASI

 

Zapraszam serdecznie!
Renata Grzeszczak
Project Manager - Team Leader

 


 

Wszyscy inwestorzy pod lupą KNF

Pb.pl  2017-05-14

Zbliża się termin rejestracji firm inwestycyjnych do rejestru nadzorcy, ale zgłoszeń brak. Kary za niedopełnienie obowiązku są drakońskie.
Jedna — tyle spółek, według rejestru KNF, dotychczas dopełniło ustawowego obowiązku, którego termin upływa 4 czerwca. Chodzi o podmioty prowadzące działalność inwestycyjną, np. fundusze PE/VC, które muszą zarejestrować się jako tzw. alternatywne spółki inwestycyjne (ASI) w KNF. To efekt wdrożenia unijnej dyrektywy ZAFI do polskiego porządku prawnego. (…)

Partnerzy

Patron Medialny

23 listopada 2017

Ramowy plan godzinowy:

08.30 Rejestracja uczestników

09.00 Rozpoczęcie

10.45 Przerwa na kawę

12.30 Przerwa na lunch

15.30 Przerwa na kawę

17.00 Zakończenie warsztatów

08:30

Rejestracja uczestników, powitalna kawa

09:00

Alternatywna spółka inwestycyjna

  • Alternatywna spółka inwestycyjna jako nowa kategoria działalności regulowanej w prawie polskim
    - nowa instytucja jako implementacja dyrektywy o ZAFI, wejście w życie ustawy, przepisów wykonawczych
  • Pojęcie alternatywnej i zakres definicji, w szczególności w kontekście działalności funduszy PE/VE
    - jaki rodzaj działalności jest zastrzeżony dla ASI, kiedy następuje rozpoczęcie tego rodzaju działalności, co nie jest w naszej ocenie działalnością ASI
  • Relacje pomiędzy ASI oraz ZASI
  • ASI a inne rodzaje funduszy


Rodzaje ASI oraz ZASI

  • Formy prawne działania w ramach alternatywnej spółki inwestycyjnej i pozycja ZASI
    - rodzaje spółek, w ramach których może być prowadzona ASI
  • ZASI działający na podstawie zezwolenia KNF i na podstawie wpisu do rejestru
    - kryteria wyznaczające podstawę działalności ZASI
  • Konsekwencje prawne związane z podziałem na „małych” i „dużych” ZASI
    - wynikające z u.f.i. wymogi dotyczące ZASI i ich wyłączenie w odniesieniu do ZASI rejestrowych

Procedura powstania ASI

  • Warunki i procedura ubiegania się o zezwolenie na zarządzanie alternatywną spółką inwestycyjną
    - warunki co do stadium organizacji ASI i ZASI, warunki co do dokumentów założycielskich i regulacji wewnętrznych, koszt postępowania rejestrowego
  • Warunki i procedura ubiegania się o wpis do rejestru ZASI
    - warunki co do stadium organizacji ASI i ZASI, warunki co do dokumentów założycielskich i regulacji wewnętrznych, koszt postępowania rejestrowego
  • Zarządzanie przez ZASI kilkoma ASI
    - procedura przejęcia zarządzania ASI przez innego ZASI, utworzenie przez ZASI wpisanego do rejestru nowego ASI

Szczególne obowiązki dotyczące ZASI

  • Obowiązki wynikające z ustawy o funduszach inwestycyjnych i rozporządzenia wykonawczego KE
    - ZASI rejestrowe / ZASI działające na podstawie zezwolenia
    - formy wsparcia działalności stanowiących ASI funduszy PE/VC
  • Ustawodawstwo o innowacyjności – ułatwienia dla funduszy PE/VC
  • Programy NCBiR (BRidge Alfa), PFR, EFI) adresowane do funduszy inwestujących w działalność B+R
17:00

Zakończenie warsztatów, wręczenie certyfikatów

Ogólne warunki uczestnictwa

A. Koszt uczestnictwa

1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w Wydarzeniu wynosi:

koszt uczestnictwa
1295.00 PLN (od 24 października 2017 do 23 listopada 2017)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23% - dotyczy wyłącznie wydarzeń płatnych)

B. Konferencje płatne

1. Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.

2. Wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl, stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.. Link do faktury pro forma jest standardowo wystawiany i wysyłany automatycznie na adres mailowy zgłaszającego po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

3. Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu wysłania zgłoszenia, ale nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.

4. Wpłaty należy dokonać na konto:
Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.
Kijowska 1
03-738 Warszawa
Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce
PL 14 2360 0005 0000 0045 5029 6371.

Jako tytuł przelewu prosimy podać
ASI - Alternatywna Spółka Inwestycyjna
oraz numer zgłoszenia.

5. W przypadku rezygnacji nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia obciążymy Państwa opłatą administracyjną w wysokości 20% opłaty za udział.

6. W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia pobierane jest 100% opłaty za udział.

7. Rezygnację z udziału należy przesyłać listem poleconym na adres Organizatora.

8. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w Wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

9. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

10. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.

12. Strony niniejszej umowy wyrażają zgodę, aby korespondencja pomiędzy nimi, w tym wezwanie do zapłaty, odbywały się w formie elektronicznej na adresy poczty elektronicznej wskazane poniżej. Korespondencję na wskazany adres e-mailowy uznaje się za skuteczną, o ile Strona nie poinformowała drugiej Strony, w formie przewidzianej umową, o zmianie podanego w niniejszej umowie adresu.

C. Konferencje bezpłatne

1. Uczestnictwo w Wydarzeniu jest bezpłatne.

2. Bezpłatne uczestnictwo obejmuje prelekcje, materiały informacyjne, przerwy kawowe, lunch (jeśli jest zaplanowany).

3. Celem zgłoszenia swojego uczestnictwa w Wydarzeniu, Uczestnik proszony jest o kompletne wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl. Akceptacja zgłoszenia następuje poprzez wysłanie maila zwrotnego z linkiem aktywacyjnym.

4. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

5. Istnieje możliwość uczestnictwa w Wydarzeniu maksymalnie dwóch osób z jednej firmy.

6. Ilość miejsc jest ograniczona, o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia bez podania przyczyny.

D. Ochrona danych osobowych

1. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewnia poufność dotyczącą wszystkich danych przekazywanych w procesie rejestracji.

2. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. pozyskuje dane osobowe do celów marketingowych.

3. Przetwarzanie danych będzie zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 roku.

4. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) jest Bonnier Business Polska Sp. z o.o. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. , w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych.

5. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient/Abonent powinien kierować na adres: Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

6. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie konferencje.pb.pl. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania.

7. Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili prawo wycofania zgody (sprzeciwu) na przetwarzanie jego danych osobowych. Jeśli nie chcesz abyśmy przetwarzali twoje dane osobowe wyślij mail na adres zgoda@pb.pl albo pismo na adres Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

Informacje

Renata Grzeszczak
Product Manager

T 22 333 97 77

F 22 333 97 78

konferencje@pb.pl

szukaj



Kontakt

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zorganizować wspólnie z nami wydarzenie, zostać sponsorem, zamówić materiały konferencyjne, prosimy o kontakt:

22 333 97 77

konferencje@pb.pl

Newsletter