pb.pl

 

III Banking Profitability Forum

20.04.2017, Warszawa,
Hotel Polonia Palace, Al. Jerozolimskie 45

koszt uczestnictwa netto
bezpłatna (od 13 marca 2017 do 20 kwietnia 2017)

Wydarzenie bezpłatne. Liczba miejsc ograniczona

Forum. Jak technologie zmieniają świat finansów, jak będą wyglądały banki przyszłości i do czego potrzebne są im fintechy

Szanowni Państwo,

w imieniu dziennika gospodarczego Pulsu Biznesu i portalu finansowego Bankier.pl z grupy Bonnier Business Polska, pragnę Państwa zaprosić do udziału w III Banking Profitability Forum, które odbędzie się 20 kwietnia 2017 r. w Warszawie. Jak co roku partnerem merytorycznym forum jest Obserwatorium.biz.

Podczas wydarzeń poruszamy problemy, które stanowią czy stanowić będą nie lada wyzwania dla sektora finansowego. W ubiegłym roku mówiliśmy o wpływie nowych regulacji i podatków na banki, ich dochodowość, zwrot dla właścicieli, w tym idziemy o krok dalej. Chcemy zastanowić się jaki będzie bank przyszłości, w jakim kształcie sektor finansowy przetrwa nadciągające zmiany. Czy zmiany te nastąpią ewolucyjnie czy rewolucyjnie i jakie szanse na przetrwanie mają ci, którzy się im nie poddadzą.

Stawiamy dość śmiałą tezę - mamy do czynienia ze schyłkiem tradycyjnego modelu bankowości. Dlatego podczas forum wraz z ekspertami przeanalizujemy, jakie strategie mogą przyjąć banki. Pokażemy alianse z instytucjami niebankowymi – np. firmami telekomunikacyjnymi i sprawdzimy, jakie korzyści z nich wynikają. Porozmawiamy o tym, czy instytucje finansowe powinny same być fintechami, czy z fintechami współpracować, inwestować w nie czy je przejmować. Nie pominiemy kwestii bezpieczeństwa instytucji i jej klientów we wszystkich tych aspektach. Zastanowimy się także, jakie w tej sytuacji można znaleźć rozwiązania na utrzymanie rentowności i czy jedyną drogą jest wykorzystanie do obsługi klientów sztucznej inteligencji zamiast pracowników.

Jak co roku chcielibyśmy aby  Banking Profitability Forum było miejscem spotkań praktyków z branży. Szczególnie zapraszamy osoby odpowiedzialne w bankach za:
•    strategie,
•    bezpieczeństwo,
•    innowacyjność,
•     dochodowość,
•    rozwój technologiczny w tym rozwiązań IT,
•    rozwój produktów,
•    działy prawne. 
Ponieważ  w tym roku chcemy również porozmawiać o tym jakich produktów, usług  i rozwiązań potrzebują banki, jak z nimi współpracować, jakie warunki musi spełnić fintech aby pozyskać bank w roli inwestora, dlatego zachęcamy do przyjścia również przedstawicieli fintechów, dostawców usług i rozwiązań informatycznych dla banków.

Udział w forum jest bezpłatny.

Zapraszam do uczestnictwa

Beata Tomaszkiewicz,
project manager, dziennikarz

 

 



Z uwagi na duże zainteresowanie wydarzeniem i liczbę zgłoszonych uczestników - rejestracja została zamknięta.

W razie pytań prosimy o kontakt z Joanna Czyczuk - j.czyczuk@pb.pl, 22 333 98 25

 


O Partnerach

Accenture
jest globalną firmą świadczącą usługi z zakresu doradztwa, nowoczesnych technologii i outsourcingu. Ponad 350 tys. pracowników Accenture świadczy usługi swoim klientom z ponad 120 krajów świata. Łącząc niezrównane doświadczenie, doskonałą znajomość wszystkich branż i funkcji biznesowych oraz rozległą wiedzę z badań nad najlepszymi firmami na całym świecie, Accenture współpracuje ze swoimi klientami, aby pomóc im stać się wysokoefektywnym przedsiębiorstwem lub organizacją rządową.

BMS od ponad 19 lat tworzy zaawansowane technologicznie oprogramowanie dla firm i instytucji z kluczowych sektorów gospodarki. Specjalizuje się w sektorze finansowym, z sukcesem prowadzi projekty dla instytucji z innych branż z zakresu zarządzania dokumentami, automatyzacji procesów biznesowych oraz tworzy systemy od podstaw w odpowiedzi na specyficzne wymagania Klientów. Szczegółowe informacje dostępne są na www.bms.com.pl.

Wolf Theiss jest wiodącą kancelarią prawniczą w Europie Środkowej, Wschodniej oraz Południowo–Wschodniej (region CEE/SEE) ukierunkowaną na świadczenie usług z zakresu międzynarodowego prawa handlowego. Opierając się na doświadczeniu i umiejętnościach 340 prawników obecnych w naszych 13 biurach w Albanii, Austrii, Bośni i Hercegowinie, Bułgarii, Chorwacji, Republice Czeskiej, na Węgrzech, w Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii oraz na Ukrainie, Wolf Theiss reprezentuje międzynarodowe oraz krajowe przedsiębiorstwa, instytucje państwowe, jak również banki i towarzystwa ubezpieczeniowe. Łącząc prawo z biznesem, Wolf Theiss tworzy zaawansowane i konstruktywne rozwiązania w oparciu o prawne, podatkowe oraz biznesowe know-how.

KIR to kluczowy podmiot infrastruktury polskiego systemu płatniczego, który świadczy kompleksowe i niezawodne usługi rozliczeniowe oraz dostarcza najwyższej jakości rozwiązania spełniające potrzeby i oczekiwania sektora bankowego. Od 25 lat wspiera rozwój bezgotówkowych i elektronicznych procesów w gospodarce.

Partnerzy

Współorganizator

Partner

Partner Merytoryczny

20 kwietnia 2017

09:00

Rejestracja uczestników, poranna kawa

09:25

Powitanie

Prowadząca konferencję Beata Tomaszkiewicz, project manager, dziennikarz Pulsu Biznesu

09:30

Rentowność sektora finansowego w burzliwych czasach - zagrożenia i strategie

Wystąpienie otwarciowe - Grzegorz Cimochowski, Partner, Lider Działu Doradztwa Strategicznego dla Sektora Instytucji Finansowych w Europie Środkowej w Deloitte.
Debata. Moderator: Grzegorz Cimochowski, Partner, Lider Działu Doradztwa Strategicznego dla Sektora Instytucji Finansowych w Europie Środkowej w Deloitte
Z udziałem:
Andrzeja Powierży, analityka Domu Maklerskiego Cityhandlowy,
Małgorzaty Szturmowicz, członka zarządu, CFO Idea Banku,
Tomasza Piwowarskiego, dyrektora Departamentu Inspekcji Bankowych, Instytucji Płatniczych i Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo – Kredytowych Komisji Nadzoru Finansowego,
dr Lecha Kurklińskiego, dyrektora Ośrodka Badań i Analiz Systemu Finansowego Alterum,

Minął rok od wprowadzenia podatku bankowego, banki osiągnęły niezłe wyniki stosując różne strategie. Pomogła oczywiście sprzedaż Visy, ale był też trend obniżania kosztów pozyskania depozytów, wzrost marż kredytowych etc.
Cały czas mamy najniższe w historii stopy procentowe,  kurczą się tradycyjne źródeł dochodu. Kurczą się także tradycyjne źródła cięć kosztów.

J.P. Morgan, największy bank na świecie, odbiera pracownikom telefony służbowe, jeśli nie prowadzą nagrywanych rozmów z klientami. Tnie też zwroty za rozmowy w zagranicznych wyjazdach służbowych itd. Kilka dni temu ten sam bank powiedział, że ma już technologię sztucznej inteligencji, która jest w stanie zastąpić  3 tys. prawników.

Branża bankowa szuka nowych rozwiązań i pomysłów na przyszłość, technologia bardzo jej w tym pomoże. Ale jak to wpłynie na rynek pracy?  Jak za kilka lat będzie wyglądała obsługa klienta? W jakim kierunku podąży rozwój sektora finansowego?

10:30

Finansowanie eksportu w średnim i długim terminie

Stefan Feliniak, szef praktyki bankowość i finansów w Wolf Theiss w Warszawie i Magdalena Wymysłowska, zastępca dyrektora Biura Produktów Długo i Średnioterminowych Gwarantowanych przez Skarb Państwa, Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych

  • Polski rynek finansowych instrumentów wsparcia eksportu  na tle doświadczeń Austrii i Czech.
  • Bankowalność projektów eksportowych.
  • Kierunki rozwoju rynku finansowych instrumentów wsparcia eksportu
11:00

Schyłek tradycyjnego modelu bankowości. Alternatywne modele biznesowe

Wprowadzenie do debaty: PSD2. Nie tylko "compliance"
PSD2 to szansa na nowe usługi płatnicze, nie tylko te wymagane przez przepisy. Usługi PIS i AIS wymagane przez przepisy jako sposób regulatora na zmuszenie banków do "otwarcia się". Jeżeli banki się nie otworzą, to wcześniej czy później mogą zostać i tak do tego zmuszone, np. PSD3. Stworzenie efektywnego ekosystemu usług w modelu win-win jako warunek konieczny współpracy banków i innych podmiotów z sektora płatności. Wskazanie na wartość usług HUB dla ułatwienia wdrożenia nowych usług. - Krzysztof Pycia, Ekspert w Obszarze Usług Kartowych i Internetowych KIR
Moderator:
Eugeniusz Twaróg, dziennikarz finansowy Pulsu Biznesu
Debata z udziałem:
Magdaleny Proga-Stępień, dyrektor T-Mobile Usługi Bankowe oraz dyrektor pierwszego zagranicznego oddziału Alior Banku w Rumunii,
Dariusza Paczewskiego, dyrektora Biura Innowacji Cyfrowej BZ WBK,
Aleksandra Widery, CEO Kredytmarket,
Marcina Chruściela, pełnomocnika zarządu ds. Orange Finance,
Krzysztofa Pycia, Eksperta w Obszarze Usług Kartowych i Internetowych KIR,
Michała Majkowskiego, starszego managera, eksperta ds. PSD-2, Accenture w Polsce

  • Bankowe alianse strategiczne - czy po współpracy z telekomami formuła się wyczerpała?
  • Otwarty bank wg PSD2 - jak wykorzystać szanse stwarzane przez regulację?
  • Banking-as-a-platform - perspektywy modelu
  • Marketplace lending - czy ma szanse na polskim rynku? Czy można połączyć ten model z bankowością?
  • Cięcie kosztów, automatyzacja sprzedaży, nowa rola placówek etc.
12:00

Cyfrowa tożsamość – jak czerpać zyski z eID w cyfrowej gospodarce

Artur Józefiak, starszy manager, dyrektor Zespołu Bezpieczeństwa w firmie Accenture

12:25

Przerwa kawowa, możliwość spotkań B2B

12:45

Fintechy - moda, marketing czy konieczność?

Moderator: Eugeniusz Twaróg, dziennikarz finansowy Pulsu Biznesu
Debata z udziałem:
Magdy Borowik, doradcy ministra, Fintech, DLT, waluty cyfrowe Ministerstwo Cyfryzacji,
Jarosława Mastalerza, partnera mAccelerator,
Marcina Kotarby, dyrektora departamentu Analiz i Strategii Deutsche Bank Polska,
Aleksandra Naganowskiego, dyrektora ds. Rozwoju Nowego Biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe,
Tomasza Motyla, Chief innovation Officer Alior Bank,
Tomasza Piwowarskiego, dyrektora Departamentu Inspekcji Bankowych, Instytucji Płatniczych i Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo – Kredytowych Komisji Nadzoru Finansowego,
Mecenasa Marcina Czugana, wiceprezesa Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych,

  • Czy bank, instytucja finansowa może być równocześnie fintechem?
  • W jaką stronę powinny pójść regulacje, aby wesprzeć ten obszar?
  • Dlaczego instytucje finansowe inwestują w fintechy, rozwiązania fintechowe?
  • Jakich rozwiązań i usług potrzebują instytucje finansoowe, jak zostać ich dostawcą?
  • Cechy fintechu, które mogą zainteresować bank, instytucję finansowa jako inwestora.
  • Czy dla klientów ma znaczenie czy instytucja finansowa jest fintechem czy nim nie jest? Czy fintechy dają klientom jakąś wartość dodaną?
  • Ile to kosztuje, czy kiedykolwiek się zwróci  i czy się opłaca?
13:45

Oszczędności i nowe możliwości rozwoju dzięki digitalizacji

Mariusz Kurzac, dyrektor zarządzający BMS

Chociaż digitalizacja procesów biznesowych nie jest niczym nowym, to do niedawna możliwości kompleksowej transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa ograniczone były przez konieczność korzystania z dokumentów papierowych na różnych etapach procesów. Ubiegłoroczne zmiany w prawie pozwalają po raz pierwszy dają podstawę dla prawdziwej cyfrowej transformacji. Masowe pozbywanie się papieru z procesów biznesowych przekłada się na konkretne oszczędności - które dla każdej organizacji finansowej można stosunkowo łatwo policzyć.

W trakcie wystąpienia przyjrzymy się obszarom w których możliwe jest ograniczenie kosztów dzięki pełnej digitalizacji procesów i przeanalizujemy modele finansowe pozwalające na obliczenie potencjalnych oszczędności. Wskażemy również na dodatkowe korzyści płynące z "odpapierowienia" przedsiębiorstwa. W trakcie wystąpienia wskażemy zarówno bezpośrednie koszty: papier, toner, drukarki, praca ludzka, koszty archiwizacji - jak również koszty pośrednie "zatrucia papierem", jak chociażby ryzyko wycieku dokumentu, ryzyko zagubienia, duplikacja obrazów elektronicznych czy spowolnienie pr​​ocesów biznesowych.

Korzystanie z nowoczesnej platformy i dygitalizacja usprawnia nie tylko procesy czy ułatwia codzienną pracę. Wpływa przede wzystkim  na zmniejszenie ryzyk operacyjnych i zwiększa bezpieczeństwo instytucji. Poprzez znaczną eliminację pomyłek, kontrolę niedociągnięć, oraz ograniczenie oszustw (fraudów) można zwiększyć kapitał ekonomiczny instytucji oraz ułatwić spełnianie kryterium np. Bazylea II. Istotna może okazać się niskokosztowa poprawa wskaźników i terminów realizacji zaleceń czy kar pieniężnych nakłądanych przez regulatorów rynku tj. KNF, UOKIK czy GIODO.

14:10

Technologie przyszłości. Cyberbezpieczeństwo.

Prowadzenie: dr. Michał Kisiel, Bankier.pl
Debata z udziałem:
Krzysztofa Silickiego, dyrektora ds. Współpracy i Rozwoju Cyberbezpieczeństwa NASK,
Przemysława Furlepy, dyrektora ING BSK odpowiedzialnego za Zarządzanie Relacjami z Klientem, Segmentami i Bankowością Internetową,
Macieja Maciejewskiego, Visa,
Tomasza Lesia, starszego menedżera produktu Asseco Poland,
Sławomir Brzeziński, zastępca dyrektora Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Banku Zachodnim WBK SA,
Tomasz Sawiak, Senior Manager PwC,
Bartosz Ziółkowski, Ekspert ds. Projektowania Usług T-Mobile Polska,
Piotr Hołownia Kierownik Działu Płatności i Technologii Terminalowych, T-Mobile Polska

  • "Znikająca karta" - jak tokenizacja zmieni rynek płatności i produkty płatnicze?
  • Czy bank ma być brokerem cyfrowych usług (np. ID, zakupy mobilne, e-administracja, e-commerce), czy koncentrować się na finansach?
  • Jak poradzić sobie z przeszkodami w akceptacji innowacji takich jak biometria w usługach finansowych?
  • Sztuczna inteligencja w finansach - gdzie znajdzie zastosowanie? Które obszary są obiecujące - asystenci finansowi, robo-doradcy, obsługa klienta?
  • Optymalizacja kosztowa w kontekście technologii: robo advisoring, robotyka, sztuczna inteligencja.
  • Bezpieczeństwo w sieci:
    - jak zapewnić bezpieczeństwo instytucji,
    - jak zapewnić bezpieczeństwo klienta,
    - rozwój technologii biometrycznych, etc.
15:10

Zapowiedź gali "Złotego Bankiera"

Badania TNS i Obserwatorium.biz
Miłosz Brakoniecki, partner Obserwatorium.biz ,
Paweł Machała, TNS KANTAR

15:30

Poodsumowanie, zakończenie konferencji. Zapraszamy na obiad

Ogólne warunki uczestnictwa

A. Koszt uczestnictwa

1. Koszt uczestnictwa jednej osoby w Wydarzeniu wynosi:

koszt uczestnictwa
bezpłatna (od 13 marca 2017 do 20 kwietnia 2017)
(ceny netto należy powiększyć o należny podatek VAT 23% - dotyczy wyłącznie wydarzeń płatnych)

B. Konferencje płatne

1. Cena obejmuje prelekcje, materiały szkoleniowe, przerwy kawowe, lunch.

2. Wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl, stanowi zawarcie wiążącej umowy pomiędzy zgłaszającym a Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.. Link do faktury pro forma jest standardowo wystawiany i wysyłany automatycznie na adres mailowy zgłaszającego po wypełnieniu formularza zgłoszeniowego.

3. Prosimy o dokonanie wpłaty w terminie 14 dni od momentu wysłania zgłoszenia, ale nie później niż 2 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia.

4. Wpłaty należy dokonać na konto:
Bonnier Business (Polska) Sp. z o.o.
Kijowska 1
03-738 Warszawa
Danske Bank A/S SA Oddział w Polsce
PL 14 2360 0005 0000 0045 5029 6371.

Jako tytuł przelewu prosimy podać
III Banking Profitability Forum
oraz numer zgłoszenia.

5. W przypadku rezygnacji nie później niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia obciążymy Państwa opłatą administracyjną w wysokości 20% opłaty za udział.

6. W przypadku rezygnacji w terminie późniejszym niż 21 dni przed rozpoczęciem Wydarzenia pobierane jest 100% opłaty za udział.

7. Rezygnację z udziału należy przesyłać listem poleconym na adres Organizatora.

8. Nieodwołanie zgłoszenia i niewzięcie udziału w Wydarzeniu powoduje obciążenie pełnymi kosztami udziału.

9. Niedokonanie wpłaty nie jest jednoznaczne z rezygnacją z udziału.

10. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

11. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia.

C. Konferencje bezpłatne

1. Uczestnictwo w Wydarzeniu jest bezpłatne.

2. Bezpłatne uczestnictwo obejmuje prelekcje, materiały informacyjne, przerwy kawowe, lunch (jeśli jest zaplanowany).

3. Celem zgłoszenia swojego uczestnictwa w Wydarzeniu, Uczestnik proszony jest o kompletne wypełnienie formularza on-line na stronie konferencje.pb.pl. Akceptacja zgłoszenia następuje poprzez wysłanie maila zwrotnego z linkiem aktywacyjnym.

4. Zamiast zgłoszonej osoby w Wydarzeniu może wziąć udział inny pracownik firmy.

5. Istnieje możliwość uczestnictwa w Wydarzeniu maksymalnie dwóch osób z jednej firmy.

6. Ilość miejsc jest ograniczona, o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń.

7. Organizator zastrzega sobie prawo do odmówienia przyjęcia zgłoszenia bez podania przyczyny.

8. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w programie oraz do odwołania Wydarzenia bez podania przyczyny.

D. Ochrona danych osobowych

1. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewnia poufność dotyczącą wszystkich danych przekazywanych w procesie rejestracji.

2. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. pozyskuje dane osobowe do celów marketingowych.

3. Przetwarzanie danych będzie zgodne z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych z dnia 29.08.1997 roku.

4. Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 922) jest Bonnier Business Polska Sp. z o.o. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. , w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez Bonnier Business Polska Sp. z o.o. samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych osobowych.

5. Wszelką korespondencję w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych Klient/Abonent powinien kierować na adres: Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

6. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania na stronie konferencje.pb.pl. Bonnier Business Polska Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania.

7. Użytkownikowi przysługuje w każdej chwili prawo wycofania zgody (sprzeciwu) na przetwarzanie jego danych osobowych. Jeśli nie chcesz abyśmy przetwarzali twoje dane osobowe wyślij mail na adres sprzeciw@pb.pl albo pismo na adres Bonnier Business Polska Sp. z o.o. 03-738 Warszawa, z dopiskiem "Dane Osobowe".

Dodatkowe warunki uczestnictwa

1. Organizator zastrzega sobie prawo do akceptacji zgłoszenia w ciągu dwóch dni roboczych. Akceptacja zgłoszenia następuje poprzez wysłanie potwierdzenia rejestracji na wskazany w formularzu zgłoszeniowym adres e-mail.

2. Organizator zastrzega sobie prawo do nieprzyjęcia zgłoszenia przedstawicieli takich firm jak: agencje reklamowe, agencje marketingowe.

3. Ilość miejsc jest ograniczona.

Informacje

Beata Tomaszkiewicz
Project Manager - Dziennikarz

T 22 333 9751

F 22 333 97 78

b.tomaszkiewicz@pb.pl

szukaj



Kontakt

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zorganizować wspólnie z nami wydarzenie, zostać sponsorem, zamówić materiały konferencyjne, prosimy o kontakt:

22 333 97 77

konferencje@pb.pl

Newsletter

News

Add insult to injury

Środa: słówko na dziś. Czyta Kevin Aiston.
News

A Nord Stream 2 krok za krokiem

Gazprom podkreśla, że jego...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na środę,...

Kontrakty terminowe na...
News

Drugą turę wygra zwycięzca pierwszej

Emmanuel Macron...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na wtorek,...

Kontrakty terminowe na...
News

Żeby zarabiać, trzeba grać

Gry dosłownie zalewają...
News

Drugi raz mamy status partnera

Oficjalne partnerstwo...
News

Kontrakty terminowe na WIG20 na...

Kontrakty terminowe na...
Najlepsze blogi o biznesie